19 نماینده پارلمان انگلیس لغو سفر بن سلمان به لندن را خواستار شدند

19 نماینده پارلمان انگلیس لغو سفر بن سلمان به لندن را خواستار شدند
شنبه 14 بهمن 1396 - 22:50

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلستان با صدور بیانیه‌ای به دولت این کشور توصیه کرده‌اند که با توجه به نقشی که ولی‌عهد عربستان در جنگ یمن و دیگر بحران‌های خاورمیانه داشته، دعوت از او را پس بگیرد.

العالم _ عربستان سعودی

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلستان به جمع مخالفان سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان به لندن پیوسته‌اند و می‌گویند او به واسطه جنایاتی که عربستان در یمن انجام داده، نباید به انگلستان دعوت می‌شد.

در بخشی از این بیانیه که در سایت پارلمان انگلستان منتشر شده و تا الان 19 نماینده آن را امضا کرده‌اند، آمده است: «ابراز می‌داریم که این مجلس از دعوت نخست‌وزیر از محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به انگلستان متأسف است... محمد بن سلمان، به عنوان وزیر دفاع در محدود کردن حقوق بشر نقش گسترده‌ای داشته و تصمیم او منجر به ورود عربستان سعودی به جنگ یمن شده است. به اذعان سازمان ملل متحد، این یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان است که به کشته شدن بیش از 5000 غیرنظامی، قحطی فراگیر و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها منجر شده است.»

این نمایندگان با نسبت دادن مواردی چون افزایش آمار اعدام‌ها، محاصره قطر و حمایت از «رژیم‌های سرکوبگری مانند بحرین» به محمد بن سلمان، به «ترزا می» نخست‌وزیر انگستان توصیه کرده‌اند که «دعوتش در محمد بن سلمان را پس بگیرد.»

15 نفر از امضاکنندگان این بیانیه از حزب کارگر هستند و در مقابل هیچ‌یک از اعضای حزب محافظه‌کار که حزب حاکم انگلستان است، این بیانیه را امضا نکرده‌اند.

انگلستان یکی از صادرکنندگان عمده تسلیحات به عربستان است و بخش مهمی از مهمات جنگ یمن را هم تأمین کرده است. با وجود فشارهای گسترده رسانه‌ها و فعالان حقوق بشری، لندن تاکنون از توقف ارسال تسلیحات به عربستان خودداری کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها