افشای همکاری نظامی ابوظبی با تل آویو

افشای همکاری نظامی ابوظبی با تل آویو
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 11:28

روزنامه صهیونیستی «معاریو» پرده از روابط نظامی این رژیم با امارت نشین ابوظبی برداشت و نوشت: روابط نظامی دو طرف هر روز مستحکم تر می شود، به نحوی که روند حتی تا مصر و «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی امتداد پیدا کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

معاریو در گزارش روز یکشنبه خود به اطلاعات روزنامه فرانسوی استناد کرده که در آن شرکت های «البیت» و «ایروناتیکس» رژیم صهیونیستی برای تجهیز ابوظبی به چندین فروند پهپاد، با این امارت نشین توافق کرده اند.
معاریو در ادامه این گزارش آورده است: ابوظبی یک فروند از این پهپادهای اسرائیلی را برای حکومت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و یک فروند دیگر نیز برای خلیفه حفتر فرمانده نظامی ارتش لیبی وارد کرده است.
روزنامه صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرده که وابط نظامی ابوظبی با تل آویو موجب شده که این امارت نشین برای حفظ میدان های نفتی خود به سامانه دفاعی اسرائیلی مجهز شود.
«آوی لئومی» تحلیلگر نظامی معاریو که از نفوذ زیادی در ابوظبی برخوردار است، در این باره گفته است: «ایتان بن الیاهو» فرمانده پیشین نیروی هوایی اسرائیل وی را در انجام معامله تسلیحاتی میان شرکتش با ابوظبی یاری کرده است.
این روزنامه رژیم صهیونیستی نوشته که «کوخافی» تاجر اسرائیلی نیز فرماندهان پیشین نظامی را به عنوان مشاوران خود با یک هواپیمای اختصاصی به ابوظبی برده است.
به گفته معاریو، کوخافی در سنگاپور اعلام کرده که میانجی معامله تسلیحاتی شرکت های اسرائیلی با ابوظبی بوده است.

پربیننده ترین خبرها