اختصاص بخشی ازخط اعتباری ایتالیا و فرانسه به ایران برای خرید هواپیماهای نو

اختصاص بخشی ازخط اعتباری ایتالیا و فرانسه به ایران برای خرید هواپیماهای نو
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 15:16

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تامین مالی خرید هواپیماهای نو بخشی از دو خط اعتباری شرکت های ایتالیایی و فرانسوی به ایران ایر اختصاص یافته است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

فرزانه شرفبافی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از 5 کتاب شهدای ایران ایر در جمع خبرنگاران افزود: با شرکت ایرباس نیز در حال مذاکره هستیم تا از فایناس این شرکت برای خرید تعدادی از این هواپیماها استفاده کنیم و از خط اعتباری ایتالیایی ها و فرانسوی ها برای تامین مالی خرید تعداد دیگری از هواپیماهای ایرباس و «ای تی آر» استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ایران ایر درصدد است از منابع مالی مختلفی برای خرید هواپیماهای نو استفاده کند، گفت: پرداخت اولیه خرید 11 فروند هواپیمای نو ایرباس و «ای تی آر» از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن بوده است که جا دارد از همکاری این بانک در تامین مالی خرید این هواپیماها تشکر کنم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت ورود هواپیماهای بیشتر به ناوگان هوایی ایران ایر تصریح کرد: برنامه ریزی ما در سال آینده ورود حداقل 14 فروند هواپیما به ناوگان هوایی ایران ایر است.
وی در ادامه با اشاره اقدامات ایران ایر با توجه به بارش برف سنگین در هفته گذشته بیان کرد: تمام تلاش همکاران ما انجام به موقع پروازهای داخلی و بین المللی بود، اما بارش برف سنگین سبب شد که 45 تا 50 پرواز داخلی و خارجی شرکت ایران ایر لغو شود، ضمن اینکه بارش بیش از 70 سانتی متری برف در فرودگاه امام تردد را در اطراف این فرودگاه بسیار دشوار کرد.
شرفبافی بیان کرد: با این حال با برنامه ریزی مناسب و با برقراری پروازهای فوق العاده بسیاری از پروازها خود را که لغو شده بود انجام دادیم تا مسافران خسارت بیشتری نبینند و اگر هم خسارتی به مسافری وارد شده ایران ایر به استناد دستورالعمل رعایت حقوق مسافر، تمام خسارت مسافران خود را پرداخت می کند.
وی در باره فروش بلیت های نوروزی 97 نیز گفت: برای انجام سفرهای نوروز 97 برنامه ریزی مناسبی انجام شده تا پروازهای هوایی ما از 20 اسفند ماه آغاز شود و کشش بازار و میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بلیت ها خواهد بود.
مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه ایران ایر همواره در همه جا در خدمت هموطنان عزیر است، گفت: هواپیماهای ایران ایر در زلزله اخیر استان کرمانشاه نیز موفق شد بدون هیچ انتظاری بیش از 580 تن تجهیزات کمک‌ رسانی را از سراسر کشور به فرودگاه کرمانشاه منتقل کند.
شرفبافی تاکید کرد: ایران ایر با وجود تحریم های ظالمانه همچنان توانست خود را سرپا نگه دارد و نیروی انسانی متخصص ایران ایر تنها با همبستگی و تلاش کارکنان خود توانسته بیشتر مشکلات موجود را برطرف کند.

بیعت همافران با امام

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء نیز در این مراسم با اشاره به حماسه آفرینی های مردم در سال 57 اظهار داشت: هیچ وقت خاطره بیعت همافران، پدافندی‌ها و خلبانان سلحشور نیروی هوایی با امام راحل از یادها نخواهد رفت.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت: حتی در این 8 سال جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران هیچگاه بداخلاقی نکرد و حتی انقلاب ما که تجلی محبت مردم به امام راحل بود، انقلابی مسلحانه نبود.
امیراسماعیلی با اشاره به افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: امنیت در آسمان ایران سبب شد تا تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشورمان به بیش از 3 برابر افزایش یابد.
به گزاش ایرنا، در پایان این مراسم از 5 جلد کتاب زندگینامه شهدای ایرای ایر شهیدان ساجدی، رضائیان، فرجی، مقدمی و محمدی فرد با حضور برخی از مقامات کشوری و لشکری رونمایی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها