انتقاد از عربستان منجر به تعلیق عضویت یکی از اعضای حزب الإصلاح یمن شد

انتقاد از عربستان منجر به تعلیق عضویت یکی از اعضای حزب الإصلاح یمن شد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 18:02

حزب «الجمع الیمنی للإصلاح» عضویت یکی از اعضای خود را به علت انتقاد از عربستان به حالت تعلیق درآورد.

العالم - یمن 

دبیرخانه این حزب در اطلاعیه‌ای که امروز (یکشنبه) منتشر کرده، اعلام کرد که اظهارات خانم «توکل کرمان»، عضو این حزب ارتباطی به مواضع و جهت گیری‌های این حزب ندارد، بلکه عدول از مواضع این حزب است.

دبیر خانه این حزب یمنی مورد حمایت عربستان همچنین از تلاش‌های خود برای منصرف کردن «کرمان» از چنین اظهاراتی خبر داد که بی‌نتیجه مانده است.

خانم کرمان که از شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشری و رسانه‌ای در یمن است، اخیرا در واکنش به اظهارات «انور عشقی»، افسر سابق اطلاعاتی و مشاور پادشاه سابق عربستان، با انتقاد از اظهارات وی خواستار تجزیه و فروپاشی عربستان و تبدیل آن به چندین دولت کوچک شده بود.

این فعال یمنی در صفحه فیسبوک خود، دبیر خانه حزب اخوانی الإصلاح یمن را «نوکران حاکمان ریاض و شیوخ ابوظبی» خطاب کرده بود.

او همچنین گفته است که کسانی که به دنبال اصلاح یمن هستند باید از سناریوهای ائتلاف عربی عربستان، اشغالگران، کسانی که وحدت و تمامیت ارضی یمن را نشانه رفته‌اند، فاصله بگیرند.

عشقی هفته گذشته در حساب توئیتری خود نوشته بود تنها راه حل پایان دادن به بحران یمن، تقسیم و تجزیه این کشور است.

این افسر سابق اطلاعات عربستان نوشته بود: «کشوری در شمال یمن به رهبری یکی از شخصیت‌هایی از منطقه شمال تشکیل شود. بهتر است این رهبر «احمد علی صالح» (پسر علی عبدالله صالح) باشد و حکومت جنوب هم به رهبری عیدروس الزبیدی»، (رئیس هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب و استاندار سابق عدن) تشکیل شود».

خانم توکل کرمان در واکنش به این اظهارات عشقی که موجی از انتقادها در یمن را در پی داشت و منجر به حذف این اظهارات شد، در حساب توییتری خود نوشت: «ما نیز قصد تقسیم عربستان به "مینی کشور"هایی  بر حسب تنوع مذهبی و قبیله‌‌ای نداشتیم، بلکه منظور ما تقسیم عربستان به اقلیم‌هایی در منطقه شرقی،‌ جنوبی و شمالی و غربی است».

به رغم اینکه عربستان و امارات، قطر را به حمایت از تروریسم و حزب اخوان المسلمین متهم کرده‌اند و سیاست‌های ضد اخوانی اتخاذ کرده‌اند، ولی از حزب اخوانی الإصلاح حمایت می‌کنند.

به رغم گذشت نزدیک به 3 سال از تجاوز ائتلاف عربستان به یمن، آنچه نصیب این کشور فقیر عربی شده است، کشتار هزاران بی‌گناه و نابودی زیرساخت‌های یمن شده است.

از سوی دیگر هفته گذشته مزدوران متجاوزان سعودی و اماراتی برای چپاول در جنوب یمن در شهر عدن به شدت درگیر شده و ده‌ها نفر کشتی و زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها