تهدید صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله، شهرک‌نشینان را ترسانده است!

تهدید صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله، شهرک‌نشینان را ترسانده است!
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 00:27

افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، باعث نگرانی بسیاری از اسرائیلی ها شده و این موضوع شماری از تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی را به دخالت برای متوقف ساختن این تهدیدها و پیامدهای آن وا داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

المیادین گزارش داد: پس از آنکه مقامات اسرائیلی در روزهای گذشته بر طبل جنگ علیه لبنان کوبیدند و تهدیدات خود را افزایش دادند و این موضوع باعث ایجاد نگرانی و ترس در میان اسرائیلی ها شد، برخی از تحلیلگران و کارشناسان تلاش خود را برای کاستن از احتمال بروز جنگ و شدت پیامدهای آن آغاز کرده اند. این کارشناسان تهدیدات اسرائیلی را در چارچوب آماده سازی پیشگیرانه برای مقابله با تولید موشک های هدفمند از سوی حزب الله دانستند. 

موشه کابلنسکی معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل در زمان جنگ دوم علیه لبنان گفت: در مرحله کنونی، کارگاهی برای تولید موشک های هدفمند در اراضی لبنان وجود ندارد و حزب الله خود را برای تولید چنین موشک هایی آماده می کند، اما هشدارها و تهدیدهای اسرائیل در مورد تأسیس کارگاهی برای تولید موشک های هدفمند از سوی حزب الله، یک اقدام پیشگیرانه محسوب می شود.

رونی دانیل تحلیلگر امور نظامی در شبکه دوازدهم اسرائیل نیز گفت: تا کنون خبر تأیید شده ای از تولید موشک های هدفمند در اراضی لبنان وجود ندارد و در صورت تولید چنین موشک هایی، مشکل کمیت و برد این موشک ها است.

خبرنگار المیادین افزود: تهدیدهای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل که با هدف ترساندن لبنانی ها صورت گرفته است، به ایجاد نگرانی در میان اسرائیلی ها منجر شده است و این نگرانی، تحلیلگران امور امنیتی را مجبور کرده تا بگویند که احتمال جنگ با لبنان بعید است.

روعی قیس خبرنگار امور عربی در شبکه اسرائیلی کان در این زمینه گفت: در حالی که در طول هفته اخیر شاهد سخنان هشدار دهنده مقامات اسرائیل در خصوص ساخت موشک از سوی حزب الله بودیم، لبنانی ها و رسانه های این کشور به موضوع کشیدن دیوار حائل و سخنان لیبرمن در مورد یکی از چاه های گاز در مرزهای آبی مورد اختلاف دو کشور  پرداختند و  این سخنان، خشم همه نهادهای سیاسی لبنان را برانگیخت و همه جریان ها را متحد ساخت.

امنون آبرامویچ تحلیلگر سیاسی شبکه دوازدهم اسرائیل نیز در این خصوص گفت: تهدیدات اسرائیل علیه لبنان با هدف جلوگیری از آغاز جنگ است و لازم نیست در مورد آن زیاد نگران باشیم. 

خبرنگار در پایان گفت: در حالی که برخی از کارشناسان از اقدامات پیشگیرانه در جبهه شمالی سخن می گویند، برخی دیگر معتقدند حزب الله با دارا بودن زرادخانه عظیم موشک که قادر است هر نقطه ای را در اسرائیل هدف قرار دهد و این موضوع، اسرائیل را وادار خواهد کرد تا از وارد شدن اختیاری به جنگ علیه خود اجتناب ورزد.

پربیننده ترین خبرها