هشدار دموکرات ها به ترامپ در مورد اخراج مقام های پرونده روسیه

هشدار دموکرات ها به ترامپ در مورد اخراج مقام های پرونده روسیه
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 08:07

دموکرات های آمریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در مورد تلاش برای اخراج مقام هایی که در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در ایالات متحده تحقیق می کنند، هشدار دادند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هشدارها در حالی است که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه سندی محرمانه را منتشر کرد که در آن ادعا شده است، مقام های ارشد وزارت دادگستری این کشور از اطلاعات پرونده روسیه موسوم به پرونده «استیل» برای صدور مجوز جاسوسی از «کارتر پیج» عضو ستاد انتخاباتی ترامپ و مشاور سابق وی سوءاستفاده کرده اند.
دموکرات ها با انتشار این سند که توسط جمهوریخواهان تهیه شده است، مخالفت کرده و آن را «گمراه کننده» خواندند. آنان در مورد اینکه این سند زمینه را برای اخراج مقام های ارشد توسط ترامپ و منحرف کردن روند تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات فراهم کند، هشدار دادند.
«دیک دوربین» سناتور ارشد دموکرات هم اعلام کرد که هر گونه تلاش ترامپ علیه مقام های مجری قانون در این پرونده تبعات سنگینی خواهد داشت.
وی به شبکه سی.ان.ان گفت: بیم آن دارم که اگر رئیس جمهوری اقدامی افراطی مرتکب شود، این مساله به مواجهه ای در داخل آمریکا منجر شود.
«آدام شیف» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم به شبکه ای.بی.سی گفت: هدف آن است که اف.بی.آی تضعیف و بی اعتبار و تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه اف.بی.آی هم بی اعتبار شود. 
مولر در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می کند.
شیف افزود که «بسیار محتمل است» که جمهوریخواهان کنگره «همه چیز را با کاخ سفید هماهنگ کرده باشند.»
وی تاکید کرد از کمیته اطلاعاتی می خواهد در مورد انتشار یک سند محرمانه ای که توسط او تهیه شده است، رای گیری کند. این سند پاسخی به سند جمهوریخواهان است.
چهار عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هم هشدار دادند که نباید اجازه داد انتشار این سند باعث تضعیف تحقیقات در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شود.
این هشدار در حالی است که مولر، «راد روزنستاین» معاون مولر، «کریستوفر ری» مدیر اف.بی.آی و وزارت دادگستری از سوی ترامپ مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.
«تری گاودی» نماینده جمهوریخواه به شبکه سی.بی.اس گفت: من با روزنستاین اختلافات زیادی دارم اما هنوز بر این باورم که او کاملا قادر است تا به اداره وزارت دادگستری کمک کند.
«کریس استوارت» دیگر نماینده جمهوریخواه هم در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اظهار داشت: به نظر من، اگر کسی بگوید که بازپرس ویژه نباید به کارش ادامه دهد، اشتباه می کند.
«ویل هرد» نیز به شبکه ای.بی.سی گفت: باید به مولر اجازه داد که هر گوشه ای را بررسی کند تا در نهایت بدانیم که روسیه چه کاری کرده و چه کاری نکرده است.
«براد ونستروپ» هم به تبعیت از این سه همحزبی خود با هر گونه تلاشی برای تضعیف تحقیقات مولر مخالفت کرد. 
به گزارش ایرنا، ترامپ روز شنبه در توئیتی مدعی شد سندی که تازه منتشر شده است، از او در پرونده مربوط به روسیه، رفع اتهام می کند.
جمهوریخواهان انتشار این سند را مغتنم شمرده و گفته اند: این سند اثبات می کند که تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحت سرپرستی مولر جانبدارانه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها