رئیس جمهوری آذربایجان زمان انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد

رئیس جمهوری آذربایجان زمان انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 16:49

"الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری روز 11 آوریل 2018 برگزار خواهد شد.

العالم - آسیا 

الهام علی اف که از سال 2003 قدرت را در دست دارد ، زمان انتخابات ریاست جمهوری را 6 ماه به جلو انداخت که این امر احزاب اپوزیسیون و فعالان سیاسی را غافگیر کرده است.

علی اف در دستوری که در پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری منتشر شد ، اعلام کرد : زمان انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان روز 11 آوریل تعیین شد.

علی اف علت جلو انداختن زمان انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرد.

قرار بود که انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان روز 17 اکتبر 2018 برگزار شود.

علی اف هفتۀ گذشته اعلام کرد که برای چهارمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد .

"علی کریملی" رئیس حزب"جبهه مردمی" که بزرگترین حزب اپوزیسیون جمهوری آذربایجان است ، امروز دوشنبه در مصاحبه با فرانس پرس گفت: خانوادۀ علی اف از 45 سال پیش قدرت را در دست دارد که این امر مغایر با مبانی هر جمهوری دمکراتیک است .

کریملی افزود : هدف علی اف از جلو انداختن زمان انتخابات کوتاه کردن زمان تبلیغات انتخاباتی برای سنگ اندازی جلوی پای احزاب اپوزیسیون است احزابی که برای پیشگیری از دستکاری نتایج انتخابات تلاش خواهند کرد.   

تاکنون 2 نامزد اپوزیسیون به نام "عیسی قنبر"  و "میرمحمود میرعلی اوغلو" برای مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.  

الهام علی اف سال 2017 با برگزاری همه پرسی قانون اساسی زمان دورۀ ریاست جمهوری را از 5 سال به 7 سال افزایش داد و 2 سمت جدید با عنوان " معاون اول ریاست جمهوری " و " معاون ریاست جمهوری" ایجاد کرد و پس از همه پرسی همسر خود " مهربان" را به سمت معاون اول خود منصوب کرد . علی اف همچنین حداقل سن نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را که 35 سال بود ، کاهش داده است تا راه را در برابر پسر 19 ساله اش "حیدر" برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری هموار کند.

الهالم علی اف و همسرش مهربان

الهام علی اف و پسرش حیدر

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها