سردار سلامی:

ما امروز موشکی را پرتاب می‌کنیم که می‌تواند شناور‌های متحرک را در دریا با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد/این فناوری نه در اختیار امریکا است و نه روسیه

ما امروز موشکی را پرتاب می‌کنیم که می‌تواند شناور‌های متحرک را در دریا با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد/این فناوری نه در اختیار امریکا است و نه روسیه
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 20:07

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن در صدد است افتخارات به‌دست آمده در ۴ دهه اخیر را که ترکیبی از تجسم مفاهیمی همچون عزت، اقتدار، فیطره و پیشرفت را تختئه کند.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز در راهکار‌های نظامی دست برتر را در دنیا دارد اظهار کرد: دشمن در صدد است افتخارات به‌دست آمده در ۴ دهه اخیر را که ترکیبی از تجسم مفاهیمی همچون عزت، اقتدار و پیشرفت را تخطئه کند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های شگرف صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری و دفاعی در ۴ دهه اخیر گفت: ما امروز موشکی را پرتاب می‌کنیم که می‌تواند شناور‌های متحرک را در دریا با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد؛ آن هم نه موشک کروز بلکه بالستیک که با ۸ برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود؛ این مهم از کجا آمده در حالی‌که همه دروازه‌های علم و فناوری به روی ما بسته است.

سردار سلامی تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم که این فناوری نه در اختیار امریکا است و نه روسیه؛ البته روسیه موشک اسکندر را دارد که دقیق است، اما برای اهداف ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در قالب نظام جمهوری اسلامی در سایر حوزه‌ها گفت: همین کارخانه مپنا امروز جزو تولیدکنندگان مهم دنیا در زمینه موتور‌های توربینی و کمپرسور‌ها است و در این کارخانه موتور هواپیما ساخته می‌شود که تنها یکی از طرف‌های قرارداد آن شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن سعی دارد جامعه ما را با تزریق بی‌اعتمادی و ناامیدی به شکست بکشاند گفت: امروز راهبرد اصلی دشمن از مدل‌انداختن الگوی نظام ما است؛ الگویی که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی بوده و توانسته است در طول ۴ دهه با قدرت‌های بزرگ بجنگد و در عین حال پیشرفت داشته باشد و آسیبی هم نبیند.

سردار سلامی تأکید کرد: قوه عاقله و مدیریت کلان نظام جمهوری اسلامی در طول ۴ دهه توانسته است در فضای مین‌گذاری شده جهانی، کشور را با اقتدار به سمت تعالی حرکت دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی در کشور ما بزرگتر از مشکلات معیشتی کشور‌های پیشرفته دنیا نیست گفت: در اسپانیا هم‌اکنون جوانان بیکار هستند و در امریکا نیز در مناطق طوفان‌زده آن همچنان مردم با مشکلاتی از قبیل نداشتن برق مواجه هستند، اما در کشور ما وقتی در سرپل ذهاب زلزله به وقوع می‌پیوندد نخستین کسی که ورود می‌کند تا عملیات امدادرسانی و بازسازی صورت گیرد رهبر انقلاب است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی پشت عملیات رسانه‌ای دشمن در حال کم فروغ جلوه دادن است اظهار کرد: بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به معنای برگزاری یک مراسم تشریفاتی و یک جشن نیست. بلکه مدیریت یک جنگ است.

وی در ادامه با بیان اینکه مطمئن باشید ما جنگ نظامی نداریم تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که در صورت انتخاب گزینه نظامی سرنوشت آن‌ها شکست خواهد بود و ما صدای آن‌ها را از پشت بی‌سیم می‌شنویم.

سردار سلامی با بیان اینکه مشکلات موجود بزرگتر از توانایی ما نیست تصریح کرد: ما نیاز به تزریق اعتماد به نفس داریم و عزیزان و مسئولان تبلیغاتی در همه دستگاه‌ها باید برای توجه به این مهم جوانان رادریابند و آن‌ها را با توطئه‌های دشمن آشنا کنند و اجازه ندهند فرکانس‌های رسانه‌ای دشمن گوش‌ها و دل‌های جوانان ما را تغییر دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دشمنان به اندازه کافی از فضائل ما ستایش می‌کنند و ضرورت دارد ما این قبیل موارد را مطرح کنیم؛ البته صدا و سیما در مدت اخیر در رابطه با این موضوع خوب عمل کرده است که جای قدردانی دارد.

پربیننده ترین خبرها