بازداشت علی الاطرش به اتهام ارتباط با گروه های تروريستی در عرسال

بازداشت علی الاطرش به اتهام ارتباط با گروه های تروريستی در عرسال
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 05:13

سازمان اطلاعات ارتش لبنان، شیخ علی الاطرش را در شهرک عرسال به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی بازداشت کرد.

الاطرش پیشتر به حمایت از (گروه وهابی صهیونیستی) داعش متهم شده بود و در زمان حضور این گروه در منطقه عرسال فعالیت های مشکوکی داشت.

یادآور می شود ارتش لبنان از نیمه شب یکشنبه عملیاتی را برای دستگیری چند تروریست در محله باب التبانه در شهر طرابلس در شمال لبنان آغاز کرده که همچنان این عملیات ادامه دارد.

به گزارش ایرنا رادیو لبنان صبح دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که در این عملیات تاکنون یک تروریست خطرناک با نام مخفف «ه.د» دستگیر شده است. بر اساس این گزارش او که در صفوف داعش در در سوریه می جنگید چندی پیش به لبنان برگشته بود.

ارتش لبنان هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اثر این عملیات یک نظامی لبنانی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. 

برخی از رسانه های لبنان گزارش دادند که 4 خمپاره از سوی تروریست ها به سمت گشتی ارتش لبنان اصابت کرده است.

این رسانه ها گزارش دادند که ارتش عملیات علیه تروریست های موجود در این منطقه را با دقت و حساسیت پیش می برد چرا که این افراد در مناطق مسکونی پناه گرفته اند و بیم آن وجود دارد که حامل کمربندهای انفجراری باشند.

ارتش لبنان راه های ورودی به محله باب التبانه را بسته است.

باب التبانه از محله های معروف طرابلس است که طی سال های اخیر گروه های مسلح و تروریست زیادی در آن فعالیت داشته اند. بسیاری از این گروه ها و افراد در حال رفت و آمد به سوریه و کمک به گروه های تروریست در این کشور بوده اند.

طی سال های گذشته همچنین چند بار درگیری های گسترده ای بین محله باب التبانه و جبل محسن که بیشتر ساکنان آنها علوی و هوادار دولت سوریه هستند شکل گرفت که با دخالت ارتش پایان می یافت.

پربیننده ترین خبرها