مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی حذف می شود

مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی حذف می شود
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 08:58

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده پذیرش دانش آموز درپایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی نخواهیم داشت اما دانش آموزان این مدارس تا فارغ التحصیل شدن به تحصیل خود در این مدارس ادامه می‌دهند.

العالم ـ ایران ـ علمی

شب گذشته وزیر آموزش و پرورش از حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم و ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون و تجویز کتاب‌های کمک‌آموزشی در دوره ابتدایی خبر داد.

مهدی نویدادهم درباره مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش برای حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و سمپاد در پایه هفتم اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان در پایه هفتم حذف خواهد شد و برای سال آینده پایه هفتم در این مدارس نداریم. اما دانش‌آموزان موجود به تحصیل خود در این مدارس ادامه خواهند داد تا فارغ‌التحصیل شوند.

وی افزود: پس از فارغ‌التحصیل شدن دانش‌آوزان موجود در دوره متوسطه اول مدارس سمپاد و نمونه دولتی در 3 سال آینده این مدارس حذف خواهند شد. بنابراین دانش‌آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند نباید نگران باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تاکید ما بر این است که جداسازی دانش‌آموزان اتفاق نیفتد و صاحبان استعدادهای برتر از خدمات آموزشی بیشتری در مدارس عادی برخوردار باشند و بر این اساس طرح شهاب موسوم به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر بیش از گذشته در دستور کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و تلاش بر این است با توانمندسازی معلمان و تدوین برنامه‌های ویژه به این دانش‌آموزان خدمات بیشتری ارائه شود.

به گزارش تسنیم، نویدادهم ادامه داد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پایه هفتم تاثیر منفی زیادی بر دوره ابتدایی داشت و با مداخله برخی از موسسات خصوصی از همان کلاس اول یا دوم دبستان شاهد برگزاری آزمون‌های تست‌زنی برای دانش‌آموزان بودیم به این بهانه که آنها می‌خواهند برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی قبول شوند و این مسئله آسیب‌های روانی و اضطراب بسیاری را برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی به همراه داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست آزمون ورودی مدارس غیردولتی نیز حذف شود؟ گفت: این مسئله بحث بعدی ما است ولی فعلاً چنین موضوعی در دستور کار قرار ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها