دکترین جدید هسته ای آمریکا/ چین موشک رهگیر برد متوسط را با موفقیت آزمایش کرد

دکترین جدید هسته ای آمریکا/ چین موشک رهگیر برد متوسط را با موفقیت آزمایش کرد
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 10:16

چین آزمایش موشکی جدید برای ردیابی موشک های زمینی با برد متوسط انجام داد که به نظر می رسد واکنشی در قبال تهدیدات احتمالی آمریکا با توجه به اعلام دکترین جدید هسته ای آن باشد.

العالم ـ آسیا

بنا بر گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین امروز (سه شنبه) در صفحه کاربری خود در وی چت اعلام کرده که چین روز دوشنبه یک آزمایش موفقیت آمیز جهت رهگیری موشك های زمینی با برد متوسط انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: "در روز 5 فوریه،  چین آزمایش تکنولوژی ردیابی موشک های زمینی با برد متوسط را انجام داده است. در جریان این آزمایش، هدف های مورد نظر با موفقیت رهگیری شد".

آمریکا با اعلام دکترین هسته ای جدید خاطرنشان کرده است که با ساخت بمب های هسته ای کوچک تر امکان استفاده از آنها از طریق موشک های زیر دریایی و سایر سامانه های پرتاب را ایجاد خواهد کرد. واشنگتن همچنین ضمن اعلام رویایی با چین و روسیه به عنوان محور راهبرد جدید دفاع ملی، خاطرنشان کرده که به تهدیدهای غیر هسته ای نیز واکنش هسته ای نشان خواهد داد. 

وزارت دفاع چین به دنبال آزمایش موشک رهگیر گفته است که "این یک آزمایش دفاعی بوده و علیه هیچ یک از کشورها به کار برده نشده است".

چین جزئیات بیشتری از آزمایش جدید موشک رهگیر خود منتشر نکرده است. 

پربیننده ترین خبرها