نیکسون درباره انقلاب اسلامی چه نوشت؟

نیکسون درباره انقلاب اسلامی چه نوشت؟
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 18:51

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب خود تأکید می‌کند که انقلاب ایران، تحولی در ایده‌ها فراتر از دیدگاه‌های مادی‌گرایانه ارایه کرد که مردم آن را با شور و شعور پذیرا شدند.

العالم - امریکا

ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب خود تحت عنوان «1999: پیروزی بدون جنگ» که در سال 1998 منتشر شده است، با اشاره به رخداد «انقلاب سال 1979» در ایران می‌گوید که این سخن درباره انقلاب ایران مشهور است که این واقعه به علت فساد شاه، سرکوبگری پلیس و فقر عامه مردم رخ داد. اما این نکته نادرست است. طی دوران شاه، ایران به غیر اسرائیل، بهترین وضعیت را در منطقه داشت. مردم آن بیش از بقیه آموزش دیده بودند. شاه ده‌ها هزار دانشجو را به دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی فرستاد ولی آن‌ها بازگشته و علیه وی انقلاب کردند. حتی زنان نیز به انقلاب پیوستند.

ریچارد نیکسون در بخش دیگری از کتاب خود می‌نویسد انقلاب (تحت هدایت امام)‌ خمینی در ظاهر به خاطر مبارزه با سرکوبگری بود. اما در واقع (این انقلاب) ضد ارزش‌های مدرن و غربی بود. وی (امام خمینی) به همان اندازه که از کاپیتالیسم نفرت داشت از کمونیسم نیز نفرت داشت، و آن‌ها را دو روی سکه مادی‌گرایی می‌دید. جوانان نیز به خاطر آزادی بیشتر و شغل، مسکن و لباس بهتر نبود که از انقلاب وی حمایت کردند، بلکه (حمایت آن‌ها از انقلاب) به خاطر چیزی بود که بیش از مادی‌گرایی به آن باور داشتند. از زمان انقلاب مردم ایران دقیقا آنچه را که (امام) خمینی وعده داده بود دریافت کرده‌اند. خمینی یک انقلاب واقعی در ایده‌ها ارائه کرده و مردم، آن را با شور و شعور در آغوش گرفته و پذیرا شدند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها