نماينده ايران در سازمان ملل: شورای امنيت نبايد جعبه ابزار آمريكا باشد

نماينده ايران در سازمان ملل: شورای امنيت نبايد جعبه ابزار آمريكا باشد
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 04:06

نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل گفت : انتخاب موضوع و روش های کاری شورای امنیت ، آن هم در زمانی که جامعه بین المللی با چالش های عظیمی درخصوص صلح و امنیت بین المللی روبروست بیش از پیش اهمیت دارد.

غلامعلی خوشرو در نشست عمومی شورای امنیت درباره عملکرد این شورا افزود:این نشست باید به ایجاد شورای امنیتی دموکراتیک، شفاف تر و پاسخگوتر کمک کند و این اصول و معیارهایی است که در منشور ملل متحد به آن تاکید شده است و شورا باید در روش های کاری خود به آن ملزم باشد.
وی گفت: استفاده ابزاری برخی کشورها از شورای امنیت برای پیگیری اهداف ملی و سیاسی از عوامل مهمی است که به اعتبار شورا خدشه وارد می کند.
خوشرو به عملکرد جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل و استفاده ابزاری وی از شورای امنیت در سال 2006 میلادی اشاره و اضافه کرد: به نظر می رسد که دولت کنونی  امریکا نیز همان الگوی رفتاری شکست خورده را بی پروا ادامه می دهد. 
نماینده دایم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: دو نمونه از این رهیافت نمایندگی امریکا را در ماه ژانویه امسال شاهد بودهایم. نخست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در پنجم ژانویه و درباره موضوعی که بطور اساسی در حوزه کاری سازمان ملل متحد نبود و دوم برپایی تور نمایشی برای اعضای شورای امنیت در واشنگتن و تصویرسازی جعلی از بقایای موشکی که دولت سعودی به اصطلاح به عنوان مدرک ارسال اسلحه ازایران به یمن در اختیار دولت امریکا قرار داده بود.
خوشرون گفت: این دو نمونه سوء استفاده امریکا از روش های کاری شورای امنیت در حالی بوقوع پیوست که این رکن سازمان ملل در مقابل تهدیدهای واقعی صلح و امنیت بین المللی همانند اشغالگری رژیم صهیونیستی و یا تراژدی انسانی پس از سه سال جنگ در یمن کوچکترین اقدامی انجام نمی دهد و اینها نمونههای شکست شورای امنیت در اجرای وظایف اصلی است که به علت سیاستهای مخرب امریکا در شورای امنیت بوجود آمده و مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها