گمانه زنی ها از نتایج گروه ایران در جام جهانی روسیه

گمانه زنی ها از نتایج گروه ایران در جام جهانی روسیه
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 10:44

سایت ۱۰۱ GREATESTGOALS، در گزارشی ضمن بررسی گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی اقدام به پیش بینی نتایج این گروه کرد.

العالم-ایران/ورزشی

 تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران باید در جام جهانی در گروهی دشوار با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی کند.

پایگاه اینترنتی ۱۰۱ GREATESTGOALS، درباره گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، نوشت: در هر تورنمنتی چند بازی شاخص و جذاب وجود دارد. یکی از همین بازی‌ها برای جام جهانی روسیه تقابل ‌اسپانیا و پرتغال در مرحله گروهی است. این دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ برابر هم به میدان رفتند که آن بازی با برتری یک بر صفر به نفع ‌اسپانیا به پایان رسید.

* رونالدو در جام جهانی چه عملکردی خواهد داشت؟

همه نگاه‌ها در جام جهانی روی کریستیانو رونالدو، مرد سال فوتبال جهان در دو سال گذشته است. با این حال پرتغال در یورو ۲۰۱۶ ثابت کرد تیم یک نفره نیست و آنها بدون کریستیانو رونالدو در دیدار نهایی فرانسه را شکست داد و قهرمان یورو شد. دو تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و مراکش هم در این  گروه حضور دارند.

* آیا ایران و مراکش می‌توانند شگفتی ساز شوند؟

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و مراکش ممکن است ترکیب دفاعی برای بازی برابر پرتغال و ‌اسپانیا را انتخاب کنند تا بتوانند در این جام جهانی شگفتی آفرین شوند. اگر یکی از دو تیم ‌اسپانیا و پرتغال نتواند به دور بعد راه یابد، قطعا شگفتی بوده است. هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را کارلوس کی‌روش بر عهده دارد که در منچستریونایتد کاملا کریستیانو رونالدو را زیر نظر داشت و با این بازیکن در تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال هم کار کرده است. با این حال اگر صادق باشیم باید بگوییم که اگر روز، روز رونالدو باشد، مهارش ممکن نیست.

* ‌اسپانیا

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ بی صبرانه منتظر است که عملکرد ضعیف دوره قبل را به دست فراموشی بسپارد. ‌اسپانیا چهار سال پیش در جام جهانی در دور گروهی حذف شد اما در انتخابی جام جهانی روسیه ۹ بازی از ۱۰ بازی خودش را با پیروزی پشت سر گذاشت و ۳۶ گل در آن بازی‌ها به ثمر رساند. این چهاردهمین حضور ‌اسپانیا در تاریخ جام‌های جهانی است.  

مشکل بزرگ برای ‌اسپانیا خط حمله است؛ جایی که آلوارو موراتا عملکرد ضعیفی در چلسی داشته و دیگو کاستا هم از چشم لوپتگی، سرمربی ‌اسپانیا افتاده است. با این حال آندرس اینیستا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، داوید سیلوا و سسک فابرگاس، بازیکنانی هستند که از تیم قهرمان جام جهانی باقی‌ مانده‌اند.

خط هافبک این تیم سرشار از بازیکنان تکنیکی و بزرگ است. آنها همچنین یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان را که داوید دخئا است در اختیار دارند.

* مردان اصلی

ایسکو (رئال مادرید)، آلوارو موراتا (چلسی) و داوید سیلوا (منچسترسیتی).

 ایسکو و سیلوا هر کدام پنج گل در انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسانده اند و در کنار موراتا نفرات اصلی ‌اسپانیا برای حضور در جام جهانی قرار دارند.

* پرتغال

این تیم به عنوان قهرمان یورو ۲۰۱۶ وارد جام جهانی روسیه می‌شود. آنها هیچ گاه سابقه قهرمانی در جام جهانی را ندارند و بهترین عملکردشان سومی جام جهانی ۱۹۶۶ است. پرتغال در دوره قبل جام جهانی در مرحله گروهی حذف شد. آنها بعد از آلمان و آمریکا در رده سوم قرار گرفتند. در مرحله گروهی پرتغال به عنوان سرگروه بالاتر از سوئیس به جام جهانی راه یافت.

کریستیانو رونالدو بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ تنها یک گل برای تیم‌ ‌ملی کشورش به ثمر رساند. او به هفت گل دیگر نیاز دارد تا برترین گلزن پرتغال در تاریخ جام‌های جهانی شود. این رکورد در حال‌ حاضر در اختیار اوزه بیو است که ۹ گل به ثمر رسانده است.

* ستاره‌ها

کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، آندره سیلوا (میلان) و ویلیام کاروالیو (‌اسپورتینگ لیسبون)

کریستیانو رونالدو توانست ۱۵ گل در انتخابی جام جهانی برای تیم‌ ‌ملی کشورش به ثمر برساند و در کنار او آندره سیلوای ۲۹ ساله ۹ گل به ثمر رساند. هافبک مرکزی این تیم هم کاروالیو است که توپ پخش کن تیم‌ ‌ملی پرتغال است.

 

* مراکش

مراکش برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر است. قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۷۶ به حضور مهدی بن عطیه در خط دفاع و چند پدیده خوب مانند سوفیان بوفال می‌نازد. مراکش بدون شکست توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  را به دست بیاورد ولی نکته منفی این است که آنها سه بازی خود را به تساوی بدون گل به پایان رساندند.

مراکش تیمی است که سخت گل می‌خورد و باید ببینیم تلاش ‌اسپانیا و پرتغال برای باز کردن دروازه‌ این تیم چگونه خواهد بود. آنها از سال ۱۹۹۸ در جام جهانی  حضور نداشتند.

* ستاره‌ها

مهدی بن عطیه (یوونتوس) ، حکیم زیخ (آژاکس) و خالد بوعطیب (ینی مالاتیا ‌اسپور)

بو عطیب با چهار گل زده بهترین گلزن مراکش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. در کنار او حکیم زیخ در حال‌ حاضر شرایط خیلی خوبی در تیم آژاکس دارد و همچنین مهدی بن عطیه فصل خوبی را در یوونتوس داشته است و با زدن دو گل در ۱۶ بازی عملکرد خوبش را اثبات کرده است.

 

* ایران

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر خواهد شد. آمریکا تنها تیمی است که در جام جهانی از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شکست خورده است، آن هم در یک بازی کاملا سیاسی. کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق رئال مادرید هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر عهده دارد. کاملا غیر منتظره خواهد بود اگر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بتواند از گروه خود صعود کند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با ۲۲ امتیاز از ۱۰ مسابقه پس از برزیل، به عنوان تیم دوم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است. آنها در گروهی بودند که کره جنوبی و قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در آن حضور داشتند و ایران بدون شکست به جام جهانی رسید.

* ستاره‌ها

سردار آزمون (روبین کازان)، مهدی طارمی (الغرافه) و احسان حاج صفی ( المپیاکوس)

سردار آزمون هفت گل برای ایران در مسیر صعود به جام جهانی روسیه به ثمر رساند. این بازیکن ۲۳ ساله تاکنون ۲۲ بار برای تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورش گلزنی کرده است. در کنار این بازیکن می‌توان از مهدی طارمی و احسان حاج صفی هم  به عنوان ستاره‌های ایران نام برد.

* پیشگویی

مراکش یک – ایران صفر

‌اسپانیا ۲ – پرتغال ۲

پرتغال ۲ – مراکش صفر

‌اسپانیا ۲ – ایران صفر

‌اسپانیا ۳ – مراکش صفر

پرتغال ۳ – ایران یک

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها