یک رهبر مقاومت فلسطین: با سیدحسن نصرالله درباره پاسخگویی به تجاوزات اسرائیل توافق کردیم

یک رهبر مقاومت فلسطین: با سیدحسن نصرالله درباره پاسخگویی به تجاوزات اسرائیل توافق کردیم
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 12:05

دبیرکل "جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین" از توافق خود با دبیرکل حزب الله لبنان در زمینه پاسخگویی به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به هر جبهه‌ای در فلسطین و لبنان خبر داد و تاکید کرد که عقب‌نشینی فلسطین از به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر گامی در مسیر درست است که گروه‌های انقلابی به همین منظور جنگیده‌اند.

العالم-فلسطین اشغالی

 نایف حواتمه، دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین از نشست شش ساعته خود با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پرده برداشت که در این دیدار بر سر مسائل مختلفی که اولین آنها مقاومت بوده، به توافق رسیده‌اند.

حواتمه تاکید کرد: در این نشست همچنین درباره پاسخگویی به هرگونه تجاوز اسرائیل به هر جبهه‌ای در فلسطین و لبنان به توافق رسیدیم.

وی همچنین با بیان اینکه جبهه مقاومت فلسطین مادر تمام مقاومت‌های منطقه است، گفت: انقلاب فلسطین بارها از مرحله سخت عبور کرده است.

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد، سلسله توافقنامه‌های "اسلو" به لحاظ استراتژیک برای فلسطین نابودکننده بوده چراکه اراضی اشغالی فلسطینی را تبدیل به مناطق مورد مناقشه کرده است.

وی افزود: تعداد شهرک‌نشین‌ها در قدس و کرانه باختری به شکل گسترده‌ای از ۳۷ هزار به حدود یک میلیون تن رسیده است.

محورهای منطقه‌ای در منطقه به اختلافات بین فتح و حماس دامن می‌زنند

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: باید استراتژی جدیدی در خصوص روابط با اشغالگران و قطع روابط با آنها ارائه شود.

وی افزود: بعد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس تمام جهان در کنار مردم فلسطین ایستادند.

این مقام فلسطینی گفت: به دلیل منافع حزبی دو جنبش فتح و حماس ۱۱ سال است که با هم اختلاف دارند و محورهای منطقه‌ای هم به این اختلافات دامن می‌زنند.

وی خطاب به دو جنبش فتح و حماس گفت: از جدایی به سمت اختلاف نروید.

دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اظهار کرد: ما نشست اخیر شورای ملی فلسطین را تایید نمی‌کنیم چراکه ابتدا باید برنامه‌های وحدت ملی را تعیین کنیم. همچنین باید یک شورای ملی جدید با مشارکت همه که زنان فلسطینی نیز در آن حضور داشته باشند، انتخاب شود.

وی همچنین گفت: هر مذاکراتی باید زیربنای گسترده بین‌المللی داشته باشد نه فقط به آمریکا خلاصه شود.

حواتمه در همین زمینه بر اهمیت فراهم کردن سلاح مقاومت فلسطین و انجام اقدامات جدید در مقابل اقدامات رژیم اشغالگر تاکید کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها