ترامپ همچنان مهاجران را «جنایتکار»‌ می‌داند

ترامپ همچنان مهاجران را «جنایتکار»‌ می‌داند
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 13:48

رئیس جمهوری آمریکا با گذشت یکسال از عهده‌دار شدن این منصب و فشارهای مختلف رسانه‌ای، مهاجران را همچنان افرادی مجرم و جنایتکار می‌داند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان به عادت همیشگی خود در به تصویر کشیدن مهاجران به عنوان مجرم و جنایتکار و کسانی که با گنگسترها ارتباط دارند ادامه می‌دهد. ترامپ همچنین ماجرای پیوستن اعضای جدامانده خانواده‌های مهاجر را یک تهدید امنیت ملی می‌شمارد.

ترامپ روز گذشته در نشستی با مقامات انتظامی این کشور در کاخ سفید به طور خاص به گروه گنگستری MS-13 اشاره کرد، گروهی که گفته می‌شود عامل اصلی کشتن 25 تن در منطقه لانگ‌آیلند نیویورک طی 2 سال اخیر بوده است.

ترامپ خطاب به مقامات انتظامی آمریکایی گفت: «ما واقعا هیچ چیزی که شبیه این باشد ندیده‌ایم، این سطح از درنده‌خویی و خشونت را، و برای مبارزه با آن، کنگره باید اصلاحاتی (در قوانین و مقررات) ایجاد کند». وی در این نشست همچنین تهدید کرد که اگر دموکرات‌ها با تصویب قوانین مدنظرش در خصوص مهاجران موافقت نکنند، دولت را تعطیل خواهد کرد، قوانینی که به باور وی می‌توانند اعضای گروه‌های گنگستری را بیرون از کشور نگه دارد. 

ترامپ در سخنان روز گذشته خود گفت:‌ «اگر شما از دست این رخنه‌ها خلاص نشوید، که به قاتلان اجازه می‌دهید به کشور ما بیایند و به کشتن ادامه دهند ... اگر آن را تغییر ندهیم، بهتر است که دولت تعطیل شود. من ترجیح می‌دهم دولت را تعطیل ببینم اگر نتوانیم به این مسائل بپردازیم».

تهدید اخیر ترامپ بخشی از فشارهای فزاینده وی برای اجبار دموکرات‌ها به موافقت با طرح مهاجرتی وی است، مسئله‌ای که دموکرات‌ها آن را رد کرده‌اند. ترامپ خواهان میلیاردها دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، کاهش تعداد مهاجرات‌های قانونی و پول بیشتر برای نهادهای انتظامی داخلی و در مقابل تمهید شرایطی برای اعطای حق شهروندی به حداکثر 1.8 میلیون جوان مهاجری است که هم‌اکنون به‌صورت غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند.

ترامپ پیش از آن نیز با اشاره به مرگ یکی از بازیکنان تیم فوتبال «ایندیاناپولیس کولت» که ظاهرا توسط یک راننده مست گواتمالایی که به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کرد کشته شده است، از دموکرات‌ها خواسته بود بر سر موضوع مهاجرت «سخت بگیرند».

ترامپ در توئیت خود نوشته بود: «خیلی خفت‌آور است که یک فرد غیرقانونی در کشور ما ادوین جکسون (عضو تیم) ایندیاناپولیس کولت را بکشد. این تنها یکی از بیشمار تراژدی‌هایی است که می‌توان جلوی آن را گرفت. ما باید دموکرات‌ها را به جدیت در مسئله مرزها و مهاجرت غیرقانونی وادار کنیم. سریع‌تر».

تسنیم

پربیننده ترین خبرها