معاون شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد:

امضای 2 قرارداد توسعه میدان های نفتی تا پایان امسال

امضای 2 قرارداد توسعه میدان های نفتی تا پایان امسال
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 19:27

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به حجم طرح های مطالعاتی در 2 سال گذشته پیش بینی می شود تا پایان امسال 2 قرارداد توسعه ای با شرکت های داخلی منعقد شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای شرکت ملی نفت ایران، «غلامرضا منوچهری» افزود: وزارت نفت مطالعه همه میادین نفتی و گازی و همچنین بازبینی همه تجهیزات بالادستی صنعت نفت را در برنامه سال آینده شرکت ملی نفت گنجانده است که فرصت مناسبی برای فعالیت پیمانکاران و مشاوران بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایجاد می کند.
وی ادامه داد: پیش از این، انجام طرح مطالعاتی توسعه میدان نفتی سوسنگرد به سه شرکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گسترش انرژی پاسارگاد و پتروایران ارائه شده بود و شرکت پارس پتروزاگرس، چهارمین شرکتی است که انجام طرح مطالعاتی این میدان را برعهده خواهد داشت.
این مسوول با تاکید بر سیاست شرکت ملی نفت ایران درباره ارائه طرح های مطالعاتی به چندین شرکت گفت: انجام مطالعات توسعه ای از سوی چندین شرکت باعث افزایش رقابت و ارائه طرح های مطالعاتی برتر می شود که در جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار موثر است.
وی اضافه کرد: بر اساس سیاست های شرکت ملی نفت ایران در 2 سال گذشته، انجام طرح های مطالعاتی میدان های نفتی و گازی بسته به انتخاب شرکت های داخلی یا بین المللی ذیصلاح به آنها واگذار شد و در ادامه شرکت ملی نفت ایران پس از دریافت طرح های مطالعاتی، طرح برتر را انتخاب می کند.
45 طرح مطالعاتی برای توسعه بیش از 20 میدان نفتی و گازی 
منوچهری از انجام 45 طرح مطالعاتی برای توسعه بیش از 20 میدان نفتی و گازی خبر داد و گفت: انجام این طرح های مطالعاتی ضمن ارائه شناخت بیشتر از ظرفیت های نفتی و گازی میادین، امکان افزایش ذخایر اثبات شده نفتی و افزایش ضریب بازیافت از این میادین را فراهم می کند.
وی ادامه داد: شرکت های پیمانکار حوزه نفت و گاز امکان تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی یا منابع بانکی را دارند اما اولویت با تامین اعتبار از سوی سرمایه گذاران خارجی است.
اجرای 30 پروژه در مناطق نفت خیز و نفت مرکزی
منوچهری گفت: حدود 30 پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد دلار در شرکت ملی نفت ایران تعریف شده که بیشتر در محدوده فعالیت شرکت های مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه متذکر شد: شرکت ها موظفند تامین اعتبار دستکم 20 درصد از هزینه طرح ها را برعهده بگیرند و باقی هزینه ها با مشارکت دولت و مجلس تامین می شود.
به گفته وی، شرکت ملی نفت ایران توانمندسازی پیمانکاران داخلی بویژه در استان های نفتخیز را در نظر دارد.
وی ادامه داد: انتظار متقابل ما از شرکت های پیمانکاری این است که کیفیت و سرعت ارائه خدمات خود را بالا ببرند و با کنترل قیمت ها، امکان ارائه قیمت های رقابتی را فراهم سازند.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفت ایران و شرکت پارس پتروزاگرس امروز تفاهمنامه‌ای امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه میدان سوسنگرد در دستور کار این شرکت ایرانی اکتشاف و تولید قرار گرفت. 
میدان نفتی سوسنگرد از میدان‌های نفتی ایران است که در استان خوزستان در 12 کیلومتری جنوب شرقی سوسنگرد و در فاصله 45 کیلومتری از غرب اهواز قرار دارد. 
این میدان با ابعاد 24 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض در حد فاصل میادین نفتی جفیر، آزادگان، آب تیمور، منصوری و بند کرخه قرار دارد.
میدان سوسنگرد در سال 1388 توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران کشف شد. 
حجم ذخیره درجای نفت خام میدان سوسنگرد معادل پنج میلیارد بشکه است که نفت قابل استحصال آن حدود 500 میلیون بشکه برآورد می‌شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها