جهانگیری مطرح کرد؛

موافقت رهبری با اختصاص1،5میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک خوزستان و ایلام

موافقت رهبری با اختصاص1،5میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک خوزستان و ایلام
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 11:58

معاون اول رئیس جمهور از موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های آب و خاک استان های خوزستان و ایلام خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان ایلام گفت: 550 هزار هکتار اراضی منطقه با این اعتبار احیا و توسعه می یابد.

وی افزود: احیا و توسعه این اراضی که 50 هزار هکتار آن در استان ایلام قرار دارد و امروز 37 هزار هکتار آن بهسازی و نوسازی شده موجب رونق تولید و اشتغال خواهد شد . 

معاون اول رئیس جمهور قرار است در این سفر در مراسم افتتاح و بهره برداری از 37 هزار هکتار شبکه آبیاری نوین و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کوثر شرکت کنند.

بازدید هوایی از احداث و بهسازی 150 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی، از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یکروزه خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از نمایندگان استان در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به این استان در جمع خبرنگاران گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس دژ مستحکم دفاع از ایران بود و اگر چه از این بابت آسیب دید و بر تنش زخم وارد شد اما ایستاد و از عظمت و کیان کشور دفاع کرد. 

‌جهانگیری افزود: امروز وظیفه همه مسئولان است که برای توسعه و پیشرفت ایلام برنامه ریزی کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه است اظهار داشت: همجواری با کشور دوست و همسایه عراق یکی از این ظرفیت‌هاست ‌و در دولت تصویب کرده‌ایم تا منطقه آزاد مهران ایجاد شود و این شرایط مرزی به لحاظ تجاری، تامین نیازهای داخلی و صادرات نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور سپس به سفر زائران ابا عبدا... الحسین (ع) در ایام اربعین از مرز مهران اشاره کرد و گفت: تعریض و رسیدگی به این جاده مواصلاتی جزو اولویت‌های دولت بود که خوشبختانه آماده بهره‌برداری شده و در این سفر افتتاح خواهد شد.

دکتر جهانگیری همچنین از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ایلام خبر داد و گفت: در این سفر با مسئولان و به ویژه استاندار ایلام درباره موانع و راهکارهای رونق اقتصادی در استان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

‌جهانگیری ‌تاکید کرد: استان ایلام با توجه به استعدادهای خود در حوزه نفت و گاز پتروشیمی می تواند با سرعت بیشتری مسیر توسعه را طی کند.

افتتاح چندین طرح ، صنعتی و کشاورزی از مهمترین برنامه های سفر یک‌روزه اسحاق جهانگیری در هشتمین روز گرامی داشت سی و نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی به ایلام است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها