جرج بوش: ادله روشنی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود دارد

جرج بوش: ادله روشنی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود دارد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 18:02

«جرج دبلیو بوش» (پسر) رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: ادله کاملا روشنی دال بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا وجود دارد.

العالم - آمریکا

بوش امروز (پنجشنبه) در نشستی در ابوظبی پایتخت امارات، ضمن بیان این مطلب افزود: اینکه چنین دخالتی بر نتیجه انتخابات تاثیر گذاشته یا نه، مساله دیگری است. 

وی که در نشستی که اندیشکده اقتصادی میلکن در کالیفرنیا برپا کرده بود، سخنرانی می کرد، افزود: این که یک کشور خارجی در نظام انتخابات ما مداخله داشته مشکل آفرین است. دمکراسی ما تا وقتی خوب است که مردم به نتایج انتخابات اعتماد داشته باشند.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به منظور کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا کمک کرده است. تحقیقات بیشماری درباره احتمال کمک کاخ کرملین به کمپین انتخاباتی ترامپ در حال انجام است.

بوش گفت «ولادیمیر پوتین» فکر می کند در یک بازی «مجموع صفر» قرار دارد و همواره احساس می کند که رفتار ناعادلانه ای به وی شده است و دلیل آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق است که برای وی مشکل ساز شده است. بنا بر این بیشتر اقداماتی که انجام می دهد کسب دوباره سلطه شوروی (سابق) است.

رئیس جمهوری پیشنی آمریکا به علاوه برنیاز به حمایت از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر ائتلافات آمریکا تاکید کرد.

بوش در سال 2008 اولین رئیس جمهوری در حال خدمت بود که از امارات دیدن کرد.

«رابرت مولر» رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) هم‌ اکنون هدایت تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه را برعهده دارد؛ پرونده‌ای که جنجال بسیاری را در آمریکا برانگیخته است.

نهادهای امنیتی آمریکا پیشتر بصراحت دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور متهم کرده بودند.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه (پریروز) در یک موضع‌گیری کم ‌سابقه به روسیه هشدار داد که چنانچه در انتخابات پارلمانی سال جاری این کشور «دخالت» کند، با «پیامدهایی» مواجه خواهد شد.

نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کویینیپیاک (Quinnipiac) آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، حکایت از آن داشت که بیش از نیمی از رای دهندگان احتمالی آمریکا (53 درصد) بر این باورند که ترامپ تلاش کرده در روند تحقیقات مولر اختلال ایجاد کرده یا آن را از مسیر خارج کند.

روسیه همواره اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

«هیلاری کلینتون» نامزد شکست خورده حزب دمکرات پیشترگفته بود که روسیه برای انتقام گیری از وی به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرده است.

پربیننده ترین خبرها