وزیر کشور تاجیکستان :250 تاجیکستانی در سال 2017 در کنار داعش کشته شد

وزیر کشور تاجیکستان :250 تاجیکستانی در سال 2017 در کنار داعش کشته شد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 18:29

وزیر کشور تاجیکستان گفت: سال گذشته 250 تبعه تاجیکستان که در کنار داعش و در درگیری های سوریه و عراق مشارکت داشتند ،کشته شدند.

العالم- آسیا 

 رمضان رحیم زاده روز پنجشنبه در گفت و کو با خبرنگاران در دوشنبه افزود: در سال 2017 میلادی، 379 نفر در تاجیکستان به سبب پیوستن به گروه های ترورریستی مختلف بازداشت شدند، همچنین 117 نفر از شهروندان کشورمان بطور داوطلبانه به تاجیکستان بازگشتند . 
وزیر کشور تاجیکستان خاطر نشان کرد، نیروهای انتظامی و امنیتی در سال گذشته میلادی از 36 مورد اقدام تروریستی در این کشور جلوگیری کرد و وزارت کشور تاجیکستان به همکاران خارجی خود در پیشگیری از اقدامات تروریستی کمک کرده است . 
وی تصریح کرد :با کمک تاجیکستان از یک مورد اقدام تروریستی در چین ، دو اقدام تروریستی در ازبکستان و همچنین یک مورد اقدام تروریستی در اوکراین و قزاقستان جلوگیری شده است . 
وی در بخشی از سخنان حود درباره «گل مراد حلیم اف» وزیر جنگ تاجیک تبار داعش گفت که این عنصر تروریستی به احتمال قوی کشته شده است . 
وزیر کشور تاجیکستان در باره اظهارات اخیر،«هاری اشنر » مشاور معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه واشینگتن نمی تواند اطلاعات در باره کشته شدن گل مراد حلیم اف را تایید کند، گفت : این موضوع را از وی سئوال کنید . 
 رحیم زاده افزود: ما در حال حاضر صحت اطلاعات در باره کشته شدن گل مراد حلیم اف را از طریق کانال های خود بررسی می کنیم .
وزیر کشور تاجیکستان با اشاره به اوضاع پیچیده افغانستان و استقرار گروه های تروریستی از جمله داعش در این کشور ، گفت : در این ارتباط اوضاع را در مرزها و در داخل کشورمان برای تامین امنیت شهروندان با دقت پیگیری می کنیم . 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها