سازمان ملل خواستار کمک یک میلیارد دلاری برای کمک به قربانیان حملات بوکوحرام شد

سازمان ملل خواستار کمک یک میلیارد دلاری برای کمک به قربانیان حملات بوکوحرام شد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 21:11

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه خواستار کمک یک میلیارد دلاری به بیش از 6 میلیون قربانی حملات گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه شد.

العالم - آفریقا

'ادوارد کالون' هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه به قربانیان حملات گروه بوکوحرام در این باره گفت: 'این کمک برای قربانیان بسیار حیاتی و فوری است و باید فوری در اختیار ساکنان ایالت های بورنو، یوب و آداماوا قرار گیرد. 

وی افزود: برای پاسخ به نیازهای انسانی 6 میلیون و 100 هزار نفر قربانی حملات بوکوحرام، یک میلیارد و 5 میلیون دلار لازم و فوری است.

کالون گفت: درخواست کمک مالی به ارزش یک میلیارد دلار که در سال 2017 اعلام شد، 70 درصد از آن پرداخت شده و می توان گفت که نیجریه یکی از بهترین کشورهای جهان وده که درخواست کمک مالی آن تامین شده است. 

اظهارات کالون در حالیست که بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد از ناآرامی ها و درگیری های جاری در نیجریه، با وجود کمک های بین المللی، اوضاع در شمال شرق این کشور همچنان ناآرام و بی ثبات است و راه حلی بلند مدت را می طلبد.

به گزارش ایرنا،حملات بوکوحرام طی چند سال گذشته سبب کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو نیم میلیون نفر در نیجریه شده است .

این گروه تروریستی در سال 2002 میلادی تاسیس شده و پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده تکفیری های داعش بیعت و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.

حملات این گروه تروریستی به مراکز نظامی و غیر نظامی در شمال نیجریه ،طی ماه های اخیر افزایش یافته است.

بوکوحرام،کارگرانی را که چوب و هیزم از جنگل ها جمع آوری می کنند، به جاسوسی برای نیروهای دولتی و دادن اطلاعات منطقه به آن ها متهم می کند.

بوکوحرام تابستان گذشته سر سه تاجر چوب را در این منطقه از تن جدا کرد و در بهار گذشته نیز این گروه تروریستی با ایجاد کمینی، 8 تن دیگر از تاجران چوب و کارگران را کشت.

حملات وحشیانه گروه تروریستی بوکوحرام سبب شده تا میلیون ها انسان از نبود امنیت غذایی رنج ببرند و کوچکترین اختلال در روند کمک رسانی می تواند اوضاع را به حالت اضطراری بکشاند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، حدود یک میلیون کودک زیر پنج سال در نیجریه از سوتغذیه رنج می برند.

پربیننده ترین خبرها