کاخ سفید برای دومین تعطیلی دولت آمریکا آماده می‌شود

کاخ سفید برای دومین تعطیلی دولت آمریکا آماده می‌شود
جمعه 20 بهمن 1396 - 06:22

کاخ سفید آماده دومین تعطیلی دولت آمریکا در دوران ترامپ با توجه به افزایش احتمال شکست دوباره کنگره در توافق بر سر بودجه دولت این کشور، می‌شود.

العالم-آمریکا

در حالی که کنگره آمریکا تنها تا نیمه شب پنجشنبه (به وقت واشنگتن) فرصت دارد تا بودجه دولت را تصویب کند، اختلاف میان دو حزب بر سر جزئیات بودجه همچنان بالا است.

در همین حال، یک مقام اداره مدیریت و بودجه آمریکا گفت کاخ سفید به اداره های فدرال ابلاغ می کند که آماده تعطیلی دولت در پی شکست کنگره در تصویب بودجه باشند.

با وجود آنکه انتظار می رفت کنگره آمریکا تا نیمه شب پنجشنبه که بودجه اضطراری پیشین پایان می یابد، بودجه دو ساله دولت این کشور را تصویب کند، مخالفت یک سناتور با بخشی از این بودجه همچنان تردیدها را تداوم بخشید.

سناتور رند پال با محدود بودن سقف بدهی دولت به 90 میلیارد دلار مخالفت کرده و خواستار لغو سقف بدهی در برنامه بودجه شده است.

بنابر این گزارش، رهبران حزب جمهوریخواه در حال رایزنی برای تصویب قطعنامه یک یا دو روزه هستند که بودجه اضطراری قبلی را تمدید کرده و زمان بیشتری برای تصویب نهایی بودجه طولانی مدت بخرند.

حتی در صورت تصویب این لایحه در مجلس سنا، احتمال دارد که مجلس نمایندگان آمریکا با مخالفت دمکرات های این مجلس با بخش های مربوط به قوانین مهاجرت، از تصویب به موقع برنامه بودجه باز ماند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها