بودجه 37 میلیارد یورویی فرانسه برای ارتقای زرادخانه هسته ای این کشور

بودجه 37 میلیارد یورویی فرانسه برای ارتقای زرادخانه هسته ای این کشور
جمعه 20 بهمن 1396 - 07:27

وزیر دفاع فرانسه از برنامه ریزی این کشور برای بروزرسانی زرادخانه هسته ای خود در هفت سال آینده، با اعتباری به ارزش سی و هفت میلیارد یورو خبر داد.

العالم - اروپا

وزیر دفاع فرانسه از برنامه ریزی این کشور برای بروزرسانی زرادخانه هسته ای خود در هفت سال آینده، با اعتباری به ارزش سی و هفت میلیارد یورو در قالب برنامه افزایش بودجه نظامی این کشور به منظور تضمین جایگاه این کشور به عنوان قدرتی کلیدی در اروپا خبر داد.

ارتقای توان بازدارندگی زمین پایه و دریا پایه فرانسه بخشی از طرح های افزایش بودجه دفاعی این کشور به ارزش بیش از سیصد میلیارد یورو (370 میلیارد دلار) تا سال 2025 است.

این افزایش هزینه های نظامی باعث می شود میزان بودجه نظامی فرانسه به سطح دو درصد تولید ناخالص داخلی برسد که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خود را موظف به آن کرده اند.

فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه گفت: «ما می خواهیم کمبودهای گذشته را جبران کنیم و یک ارتش به‌روز، پایدار و قدرتمند بسازیم که به فرانسه امکان دهد جایگاه خود را حفظ کند.»

افزایش بودجه نظامی فرانسه در دوره امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور نشانه معکوس شدن سال ها صرفه جویی سخت در زمینه بودجه دفاعی است که سبب انتقاد آمریکا از فرانسه به علت عدم مشارکت کافی این کشور و دیگر قدرت های اروپایی در به دوش کشیدن بار هزینه های ناتو شد.

فرانسه و انگلیس که دارای تسلیحات هسته ای هستند بزرگترین ارتش های اتحادیه اروپا محسوب می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها