پیشنهادهای معاون «تیلرسون» به لبنان برای حفظ آرامش مرزی با فلسطین اشغالی

پیشنهادهای معاون «تیلرسون» به لبنان برای حفظ آرامش مرزی با فلسطین اشغالی
جمعه 20 بهمن 1396 - 11:08

معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره تنشهای اخیر میان بیروت و رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کرد.

العالم - لبنان

«دیوید ساترفیلد» معاون «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در این دیدار درباره تحولات اخیر در جنوب لبنان در راستای تهدیدات اسرائیلی صحبت شد و ساترفیلد پیشنهاداتی با هدف حفظ آرامش کنونی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی مطرح کرد.

میشل عون در این دیدار تأکید کرد موضع لبنان همان موضعی است که شورای عالی دفاع اعلام کرده است.

اظهارات هفته گذشته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود بلوک نفتی شماره 9 (واقع در مرز آب‌های منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی) متعلق به تل‌آویو است نه لبنان؛ به علاوه قصد این رژیم برای ساخت یک دیوار حائل در مرز با لبنان منجر به تنش‌هایی میان دو طرف شد .

لبنان اعلام کرد این اقدامات را نقض حاکمیت خود می‌داند و شورای عالی دفاعی لبنان با تشکیل جلسه‌ای به ارتش این کشور دستور داد در مقابل تعرض‌های اسرائیلی بایستد.

«رویترز» به نقل از یک مسئول لبنانی اعلام کرد ساترفیلد به لبنانی‌های تأکید کرده رژیم صهیونیستی (اکنون) دنبال متنشج کردن وضعیت و درگیری نیست.

یک مقام اسرائیلی –که نخواسته نامش فاش شود- نیز اعلام کرد ساترفیلد درباره مسائل مورد اختلاف چندین پیام به بیروت منتقل کرده است و علاوه بر آمریکا، حداقل دو کشور اروپایی در این زمینه میانجیگری می‌کنند.

اینها در حالی است که رژیم صهیونیستی علیرغم تمام هشدارها، چهارشنبه (دیروز) ساخت دیوار حائل در مرز با لبنان را آغاز کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها