دفاع آمریکا از جنایاتش در دیر الزور+فیلم

جمعه 20 بهمن 1396 - 11:56

آمریکا گفت که در جنگ سوریه شرکت نمی کند؛ این کشور مدعی شده است حمله هایش به نیروهایی که آنها را وابسته به دولت سوریه اعلام کرده در دیر الزور، محدود و در دفاع از خود بوده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه این در حالی است که روسیه این تجازوات را مجرمانه دانسته و اعلام کرده است که وجود آمریکایی ها در سوریه غیر قانونی است و هیچ کس این کشور را به این منطقه دعوت نکرده است.

نماینده دائم روسیه به حمله آمریکا به نیروهای مردمی هوادار دولت سوریه اشاره کرد و گفت: مقابله با کسانی که با تروریسم بین المللی در خاک سوریه مبارزه می کند، جنایت به شمار می رود.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در حمله هوایی امروز صبح به دیرالزور بیش از 100 تن از افراد طرفدار دولت سوریه را کشته است.

این خبرگزاری افزود: یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که «ائتلاف بین المللی با بمباران مواضع نیروهای طرفدار ارتش سوریه در دیرالزور (در شمال شرق سوریه) بیش از 100 تن از این نیروها را کشت.»

تلویزیون رسمی سوریه نیز با اشاره به کشته شدن ده ها تن از نیروهای مردمی این کشور در بمباران حومه دیرالزور از سوی ائتلاف بین المللی آن را محکوم و این جنایت را تجاوزی جدید برای حمایت از تروریسم دانست.

208

پربیننده ترین خبرها