صدیقی: اقتصاد حلال در اسلام توصیه شده است / رسانه ها مردم و مسئولان را به اهمیت انجام فرائض دینی آگاه کنند

صدیقی: اقتصاد حلال در اسلام توصیه شده است / رسانه ها مردم و مسئولان را به اهمیت انجام فرائض دینی آگاه کنند
جمعه 20 بهمن 1396 - 13:42

امام جمعه موقت تهران گفت: در اسلام افضل مجاهدت ها دو چیز است، اولی عفت شکم است که انسان نباید اقتصاد حرام داشته باشد و دیگری عفت و پاکدامنی است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه نخست نماز جمعه تهران افزود: همه و خود را به تقوای الهی توصیه می کنم، تقوا ذخیره معاد و وسیله نجات است، تقوا مهر قبولی اعمال است، تقوا ابعاد مختلف و عرصه ها و جبهه های متنوعی دارد.

وی ادامه داد: یکی از میدان های پرچمداری تقوا پرهیز از گناهان است زیرا گناه توفیق نماز اول وقت را از آدمی می گیرد، گناه دیوار حائلی است که مانع رسیدن دعا به هدف اجابت می شود.

صدیقی افزود: گناه، نعمت ها را از انسان می گیرد و حلاوت و شیرینی عبادت را در کام یک انسان تلخ می کند. گناه مضرات زیادی دارد ولی در بیانات سفرای الهی، ائمه و اهل بیت(ع) به دو خطر اهتمام خاصی شده و خواستند از آنها بر حذر باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حرام خواری و بی بندو باری انسان را از راه خدا باز می دارد، تصریح کرد: یک لقمه حرام باعث می شود مدتها عبادت انسان قبول نشود، نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر بسوی حق تعالی و نیل بشر به بهشت لقا و فردوس اعلا را رفع کند.

وی گفت: امانت داری در دین مهمترین امانتی است که بر دوش مسئولان است و هر گناهی که در جامعه بشود مسئولان نیز پاسخگوی آن هستند.

صدیقی افزود: حرام خواری چیزی نیست که انسان بتواند از کنار آن بی تفاوت بگذرد. حرام لقمگی در نطفه و اخلاق انسان تاثیر دارد. این افراد بی عاطفه می شوند و با خانواده خود نمی جوشند و حرام خواری قساوت قلب می آورد و بدترین درد هم درد بی رحمی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر بنا داریم جامعه سالم باشد و مردم حلال خور باشند باید از مجاری اداری، قضایی و تقنینی و از مجرای حلال مسئولیت به مدیر رسیده باشد.

صدیقی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی که به قیمت خون شهدا به این مسئولیت ها رسیده اند و همچنین رسانه ملی و تریبون ها باید در برابر اقتصاد ناسالم به پا خیزند و هشدار دهند، افزود: اگر کسی با پول حرام به مسئولیت رسیده، توقع نداریم، او مروج حلال خواری باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رسانه ها باید بازاری های کم سن و سال را به اهمیت پرداخت خمس و شدت گناه ربا و همچنین رعایت انصاف در معامله و عدم احتکار و ایجاد بازار سیاه متذکر شوند، اینها گناه اقتصادی است اما دهها فساد در کنار این گناه ها وجود دارد. رشوه دو درهمش در حد کفر است.

صدیقی گفت: یکی دیگر از سفارشات اسلام عفت و پاکدامنی است، این ابتذال که خدای نکرده وجود دارد و خدا نکند مسئولان ما برای راضی کردن دیگران راضی شوند، جامعه ولنگاری و تسامح را در رعایت مسائل جنسی تحمیل کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اینها خطراتی است که امامان جمعه مکلفند در صدر خطبه خود، نمازگزاران را به تقوا دعوت کنند.

این استاد حوزه گفت: پاک بودن زندگی و مصون بودن خانواده ها و پاک دستی ها و پاک چشمی باید افزون شود تا خدا از ما رضایت داشته باشد. 

صدیقی با بیان اینکه مسئولان در رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند، تصریح کرد: آن چیزی که خدا را از مسئولان راضی می کند رفع درد و آلام مردم است، این همه بیکاری در جامعه است، در حاشیه های شهرها به آنجا سری بزنید در اطراف تهران ببینید چه خانواده هایی در چه دخمه هایی دارند زندگی می کنند و از نظر امکانات و بهداشتی در مضیقه هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها