ابراز امیدواری وزیر اسرائیلی برای عبور پروازهایشان از حریم هوایی عربستان

ابراز امیدواری وزیر اسرائیلی برای عبور پروازهایشان از حریم هوایی عربستان
جمعه 20 بهمن 1396 - 18:10

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نسبت به گرفتن مجوز ریاض برای عبور پروازهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان، ابراز امیدواری کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) ابراز امیدواری کرد عربستان سعودی اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای پروازهای اسرائیلی را بدهد.

اشتاینیتز طی مصاحبه با رادیو تل‌آویو گفت: «ظاهرا پیشرفت‌هایی در موضوع پروازها بین اسرائیل و هند بر فراز عربستان سعودی رخ داده است.»

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی درباره احتمال مخالفت عربستان سعودی با این مسئله گفت: «امیدوارم این موضوع نیز حل شود.»

مقامات هواپیمایی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفته بودند که خدمات پروازی شرکت هوایی هند از اوایل مارس آغاز می‌شود. این پروازها برای کوتاه شدن مسیر از حریم هوایی عربستان سعودی عبور خواهند کرد.

البته اداره خدمات هواپیمایی کشوری عربستان همان روز تاکید کرد که چنین اجازه‌ای فعلا صادر نشده است.

عربستان سعودی در ظاهر رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و روابط دیپلماتیک رسمی با آن ندارد. رفع ممنوعیت 70 ساله پروازهای اسرائیلی از حریم هوایی آن می‌تواند گام مهمی در عادی‌سازی روابط این دو باشد.

در این میان خطوط هوایی صهیونیستی «اِل اَل» نیز از نتانیاهو خواسته تا از عربستان سعودی مجوز پرواز از طریق حریم هوایی این کشور و همچنین حریم هوایی یمن برای رسیدن به هند را به دست بیاورد.

موضوع استفاده پروازها بین هند و فلسطین اشغالی از حریم هوایی عربستان، در سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند و دیدار با «نارندا مودی» نخست وزیر هند مطرح شده بود.

پربیننده ترین خبرها