160شهروند سوری در حملات ترکیه به منطقه عفرین کشته شدند

160شهروند سوری در حملات ترکیه به منطقه عفرین کشته شدند
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 01:27

شورای اجرایی خودگردان دمکرات سوریه (کردها) اعلام کرد: 160 شهروند سوری از ابتدای حمله ترکیه تاکنون در منطقه عفرین کشته شده اند.

شبکه المیادین شنبه شب به نقل از شورای اجرایی خودگردان کردها مستقر در عفرین اعلام کرد که از این تعداد 26 نفر کودک و 17 تن زن بودند.
شورای اجرایی خودگردان دمکرات سوریه ادامه داد: 395 نفر از شهروندان سوری نیز در حملات ترکیه در این مدت زخمی شده اند.
همچنین از ابتدای تجاوز ترکیه تاکنون حدود 60 هزار شهروند سوری از منطقه عفرین آواره شده اند.
شورای اجرایی خودگردان کردها در عفرین سکوت بین المللی در قبال حمله ترکیه به عفرین را محکوم کرد.
یک فروند بالگرد نظامی از نوع آتاک ارتش ترکیه روز شنبه توسط جنگجویان کُرد سوری در منطقه عملیاتی عفرین در شمال سوریه سرنگون شد و 2 تن از سرنشینان آن کشته شدند.
ارتش ترکیه چندی پیش، عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد. 
براساس اعلام رسانه های ترکیه ، در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند. 
دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است. 
مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (ی.پ.گ) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند. 
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند. 
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح، منطقه را ترک خواهند کرد. 

پربیننده ترین خبرها