گوترش: داعش همچنان براي صلح و امنيت جهاني تهديد است

گوترش: داعش همچنان براي صلح و امنيت جهاني تهديد است
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 08:33

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد گروه تکفیری تروریستی داعش همچنان تهدید قلمداد می‌شود و شاخه این گروه در مصر بانفوذ‌تر شده است.

العالم - ایران / سیاسی

آنتونیو گوترش گفت: «گروه تروریستی داعش و گروه‌های وابسته به آن به خصوص شاخه داعش در مصر همچنان صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کنند.»

گوترش شاخه گروه تروریستی داعش در مصر را «بانفوذ‌تر» توصیف کرد.

وی افزود به رغم پیشرفتی که در جامعه جهانی در زمینه اجرای مجموعه گسترده‌ای از اقدامات برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از افراط گرایی همراه با خشونت حاصل شده و به رغم دستاورد‌ها و پیروزی‌های نظامی که به تازگی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق محقق شده است، این گروه و گروه‌های وابسته به آن همچنان تهدید بزرگی برای صلح و امنیت بین المللی تلقی می‌شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد به طور ویژه به تهدید‌ها و مخاطرات ناشی از فعالیت‌های شاخه داعش در مصر اشاره و تاکید کرد گروه «انصار بیت المقدس» منتسب به گروه تروریستی داعش که نوامبر سال ۲۰۱۴ حمایت خود از ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه را اعلام کرد نفوذ زیادی در منطقه شبه جزیره سینا کسب کرده است.

گوترش خاطرنشان کرد گروه تروریستی انصار بیت المقدس وابسته به داعش اکتبر سال ۲۰۱۷ با حمله به بانکی در منطقه العریش مبالغ نقدی هنگفتی کسب کرد و عناصر وابسته به این گروه اکنون در همین استان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد این گروه تروریستی نوامبر سال ۲۰۱۷ مسجدی را در روستای الروضه هدف قرار داد و بر اثر آن بیش از ۳۰۰ نفر کشته شدند. البته در مناطق مختلف مصر کسانی هستند که با داعش ابراز همبستگی و همراهی می‌کنند و این گروه تروریستی مسئول حملات علیه مسیحیان در این کشور است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها