سیاستمدار مصری: کسی که ایران را دشمن بداند، دیوانه است

سیاستمدار مصری: کسی که ایران را دشمن بداند، دیوانه است
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 01:03

نامزد سابق ریاست جمهوری مصر و رئیس حزب مصر قوی گفت: کسانی که ایران را دشمن اعراب می دانند، دیوانه هستند.

العالم - مصر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عبدالمنعم ابوالفتوح در گفتگو با این شبکه در لندن درباره تحولات منطقه در پاسخ به این پرسش که فردی به نام ابو ایاد از فلسطین این سوال را از شما مطرح کرده است که به نظر می رسد برخی از حکام عرب مسئله قدس و فلسطین را رها کرده اند، گفت: این نظر درست است و حتی برخی از حکام عرب علیه مسئله فلسطین توطئه می کنند و برخی ها نیز هیچ موضع مثبت و منفی ندارند. من برخی از اعراب را اعراب صهیونیست توصیف کرده ام چرا که علیه فلسطینیان توطئه می کنند. زمانی که برخی ها می گویند ایران تنها دشمن اعراب است، این افراد دیوانه اند و مشکل عقلی دارند.

وی تاکید کرد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی تنها دشمن ما اعراب است. ما اختلافاتی با ایران داریم و ایران یک کشور است. من گفتم ثبات منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) تنها بر اساس تفاهم کشورهای عربی، ایران و ترکیه محقق خواهد شد. تا زمانی که درگیری میان این طرف ها وجود داشته باشد، منطقه خاورمیانه به ثبات نخواهد رسید. بنابراین باید باید میان کشورهای عربی، ایران و ترکیه مذاکره وجود داشته باشد و به تفاهم برسیم.

وی درباره نقش منطقه ای مصر گفت: نقش مصر ضعیف است. امیدوارم نقش مصر در حد و شایسته این کشور باشد. ثبات منطقه به ثبات مصر گره خورده است. همه کشورهای عربی و اسلامی از نقش منطقه ای مصر استقبال می کنند. هیچ شهروند عربی و مسلمان از ضعیف بودن نقش مصر راضی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها