عضو حزب‌الله: وقوع جنگ بعید است اما مقاومت آماده است

عضو حزب‌الله: وقوع جنگ بعید است اما مقاومت آماده است
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 10:29

مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله احتمال جنگ علیه لبنان، سوریه یا حتی نوار غزه را بعید دانست و گفت، رژیم صهیونیستی قبل از انجام این حمایت هزاران بار آن را بررسی می‌کند.

العالم- لبنان 

«حسن حب‌الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله اعلام کرد، بعید است رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه، لبنان یا حتی نوار غزه بزند و قبل از انجام این حماقت «یک میلیون بار» موضوع را بررسی خواهد کرد.

حب‌الله پس از ساقط شدن جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی سوریه (جزئیات بیشتر) به وبگاه «الرساله» فلسطین (نزدیک به حماس) گفت: ساقط شدن این جنگنده به بدان معناست که از امروز هر حضور اسرائیلی در آسمان سوریه با پاسخ همراه خواهد بود و این پیامی است که دولت سوریه و در پشت آن «محور مقاومت» به تل‌آویو مخابره کرده است.

وی تأکید کرد: ما می‌دانیم که وقوع جنگ (در برهه فعلی) امری بعید است اما این دشمن را هم می‌شناسیم و باید در آمادگی کامل باشیم. اسرائیل برای ارتکاب هر حماقتی علیه لبنان، غزه و سوریه، بهای سنگینی خواهد پرداخت.

حسن حب‌الله به اختلافات میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر بلوک‌های نفتی نیز پرداخت و گفت: زمانی که به اسرائیل می‌گوییم قبل از ترسیم مرزها، اجازه اکتشاف در بلوک نفتی شماره 9 را نمی‌دهیم، به خوبی می‌داند این به چه معناست و نمی‌تواند هیچ حماقتی در این مکان انجام دهد. حزب‌الله از ثروت‌های طبیعی لبنان دفاع خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» حدود دو هفته پیش در اظهاراتی مدعی شد بلوک نفتی شماره 9 متعلق به این رژیم است اما لبنان آن را به مناقصه گذاشته است. این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با واکنش تند مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد؛ آنها اعلام کردند صحبت‌های لیبرمن را تهدید می‌دانند و لبنان حق حاکمیت بر آب‌های منطقه‌ای تحت تسلط خود را دارد.

سه بلوک از بلوک‌های شماره 1، 8، 4، 9، و 10 میادین گازی ساحلی لبنان در مرز این کشور و فلسطین اشغالی قرار گرفته‌ است. در ژانویه (ماه گذشته) لبنان پس از بازگشایی پنج بلوک نفتی به شماره‌های 1، 4، 8، 9، 10، اولین دور صدور مجوز برای نفت و گاز را از طریق مناقصه با قابلیت تمدید پنج ساله را آغاز کرد.اعلام مناقصه (از طرف لبنان) برای شرکت‌های بین‌المللی با هدف سرمایه‌گذاری در بلوک نفتی شماره 9 منجر به خشم اسرائیل شد (جزئیات بیشتر). 

فارس 

پربیننده ترین خبرها