رسانه های پاکستان: رییس جمهوری ایران سیاست آمریکا را در منطقه شکست خورده خواند

رسانه های پاکستان: رییس جمهوری ایران سیاست آمریکا را در منطقه شکست خورده خواند
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 11:46

رسانه های اینترنتی، مکتوب و تصویری پاکستان روز دوشنبه با انتشار گسترده راهپیمایی مردم ایران و سخنان رییس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن امسال، نوشتند که 'حسن روحانی' در سخنرانی خود، سیاست آمریکا را در منطقه شکست خورده دانست.

العالم- آسیا

 حضور میلیونی و پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن و حماسه آفرینی دوباره، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و روزنامه های پرتیراژ پاکستان داشت. 
روزنامه «جنگ» از پرتیراژترین روزنامه های پاکستان در گزارشی در این خصوص نوشت: میلیون ها نفر از مردم ایران به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف راهپیمایی کردند. 
این روزنامه افزود: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، موشک های بالستیک با برد بالا نیز به نمایش گذاشته شد.
این روزنامه افزود: راهپیمایی در دیگر شهرهای ایران نیز با حضور هزاران نفر برگزار شد.
روزنامه جنگ در پایان نوشت: مردم ایران در سال 1979 با یک انقلاب مردمی به دولت دیکتاتوری محمد رضا پهلوی پایان دادند. 
همچنین روزنامه «نئی بات» نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران از تمام گروه ها و احزاب سیاسی کشور خود خواست که با فراموش کردن اختلافات ، در زمینه ایجاد وحدت و انسجام ملی بین مردم ایران تلاش کنند. 
این روزنامه نوشت: مردم ایران روز گذشته سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و در این زمینه مراسم مختلفی در ایران برگزار شد. 
روزنامه «دنیا» چاپ پاکستان نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: مردم ایران به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی های گسترده ای در تمامی شهرها و روستاهای ایران برگزار کردند. 
این روزنامه نوشت: راهپیمایان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می دادند. 
روزنامه دنیا افزود: در این راهپیمایی ها مقامات دولتی و نظامی ایران نیز حضور داشتند. 
این روزنامه به نقل از رییس جمهوری ایران نوشت: حضور پرشور و تاریخی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ، دسیسه های جدید آمریکا و اسراییل را در منطقه با شکست مواجه خواهد کرد. 
روزنامه دنیا افزود: رییس جمهوری ایران با تشکر از مردم ایران برای حضور تاریخی در راهپیمایی 22 بهمن گفت که، شرکت پرشور مردم در این راهپیمایی بیانگر اتحاد و عهد مردم ایران با اصول امام خمینی است و نشان می دهد که مردم ایران خواهان ادامه انقلاب در کشور هستند. 
روزنامه «نیوز» پاکستان نیز در گزارش خود با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: مردم ایران در راهپیمایی های خود قطعنامه ای را صادر کردند که در آن عهدشکنی آمریکا در توافق هسته ای با تهران به شدت مورد نکوهش قرار گرفت و آنان اعلام کردند که آمریکا همانند همیشه دشمن مردم ایران است. 
این روزنامه افزود: مردم در این راهپیمایی ها همچنین حمایت خود را از نهضت های مقاومت در مناطق مختلف جهان به ویژه در فلسطین اعلام کردند و تصمیم دولت ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسراییل را محکوم کردند. 
دیگر روزنامه های پاکستانی همچون 'اکسپرس، دیلی تایمز، نیشن و نیوز و همچنین خبرگزاری دولتی و رادیو پاکستان' نیز گزارش های مشابهی در خصوص راهپیمایی مردم کشورمان در 22 بهمن منتشر کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها