باران و برف بار دیگر کشور را فراگرفت

باران و برف بار دیگر کشور را فراگرفت
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 16:45

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش برف، باران و وزش باد در ۱۷ استان کشور خبر داد و اعلام کرد که نواحی کوهستانی به‌ویژه محورهای تهران به چالوس و جاده هراز دچار لغزندگی و کاهش دید می‌شوند و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

العالم ـ ایران

پس از بارش زیبا و نسبتا شدید برف که چندی پیش به وقوع پیوست، فضای کشور بار دیگر از امروز (دوشنبه) بارانی و برفی شده و این وضعیت طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

در همین خصوص سازمان هواشناسی کشور امروز با صدور بیانیه ای در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی کشور در روزهای آتی اخطار داد.

متن این اخطاریه به شرح ذیل است:

دوشنبه 23 بهمن ماه: بارش باران همراه با بارش برف در نواحی کوهستانی و وزش باد در غرب و جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان و کرمانشاه، بارش برف در شمال زنجان و نواحی کوهستانی در استانهای قزوین، البرز و تهران.

سه شنبه 24 بهمن ماه: بارش باران و برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای لرستان و چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های، لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام گاهی با رگبار باران و احتمال سیلابی شدن مسیل ها.

بارش در مناطق کوهستانی در جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری عمدتاً به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه 25 بهمن ماه: بارش برف و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، ارتفاعات گلستان، استان خراسان‌شمالی، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،  بارش باران و وزش باد شدید، همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در جنوب چهارمحال ‌و بختیاری، کهکیلویه‌ و بویراحمد و شرق خوزستان.

در این مدت نواحی کوهستانی مناطق یاد شده به‌ویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز لغزندگی جاده و کاهش دید به علت مه آلودگی و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود، بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی شامل برنامه‌ریزی زمان مناسب برای سفر، تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توصیه می‌شود.

روز سه‌شنبه وزش باد شدید در استان‌های خوزستان و بوشهر موجب گردوخاک و کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در حمل و نقل به‌خصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها