افشاگر واترگیت: رئیس جمهوری به دروغگویی ترامپ هرگز نداشتیم

افشاگر واترگیت: رئیس جمهوری به دروغگویی ترامپ هرگز نداشتیم
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 17:36

«کارل برنشتاین» خبرنگار ارشدآمریکایی که نقش مهمی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق آمریکا داشت، گفت: ما هرگز رئیس جمهوری نداشتیم که مثل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی دروغ بگوید.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل، این خبرنگار ارشد آمریکایی روز گذشته در گفت و گو با سی ان ان ضمن ابراز تردید درباره حضور ترامپ در مصاحبه با «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده تحقیقات دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، ترامپ را «غیرقابل کنترل و کسی که مدام دروغ می گوید» توصیف کرد.
وی گفت: به نظر من، بسیاری از ما وقتی این موضوع را باور کنیم که ترامپ در مصاحبه با مولر شرکت کند. دلیلی وجود ندارد که هر چیزی که ترامپ می گوید، باور کنیم. ما هرگز رئیس جمهوری نداشتیم که مانند ترامپ دروغ بگوید به ویژه در عصر مدرن. حتی نیکسون هم این طور نبود.
اظهارات برنشتاین به دنبال گمانه زنی ها درباره حضور ترامپ در مصاحبه با مولر به عنوان بخشی از تحقیقات روسیه مطرح شد. ترامپ علنا گفته که علاقه مند به مولر است اما وکلایش مصرانه از وی خواسته اند با مولر مصاحبه نکند. آنها نگران آن هستند که وی به دروغگویی به تیم تحقیقات در این مصاحبه متهم شود.
برنشتاین افزود: دروغگویی مداوم ترامپ باید جمهوری خواهان را نگران کند. روزنامه نگاران سابق گفته اند که برخی از قانونگذاران ظاهرا به جای حمایت از تحقیقات مولر، «برای ترامپ محافظ شخصی تشکیل داده اند».
برخی از قانونگذاران جمهوری خواه در هفته ی اخیر به یاداشت جمهوری خواهان و پیام های رد و بدل شده بین دو نفر از مقامات (سابق) پلیس فدرال آمریکا (FBI) به عنوان ادله ای درباره سوگیری وزارت دادگستری و تحقیقات مولر علیه ترامپ اشاره کرده اند. 
با وجودی که برخی از قانونگذاران هر دو حزب اصلی در آمریکا درباره تصویب قانونی برای حفاظت از مولر دربرابر اخراج ابراز تمایل کرده اند، رهبران جمهوری خواه گفته اند که چنین طرحی ضرورت ندارد.
به گزارش ایرنا، برنشتاین، پیشتر ترامپ را به کارشکنی در تحقیقات روسیه متهم کرده بود. 
وی همچنین دولت ترامپ را دوران «ریاست جمهوری بدخیم» در آمریکا و اشتباهات کاخ سفید را بی سابقه توصیف کرده بود.
ترامپ پیش از این با رد ادعاها مبنی بر همدستی کمپین انتخاباتی اش و روسیه، از آمادگی کامل خود برای همکاری با مولر خبر داده بود. تاکنون تصمیمی قطعی در مورد موافقت یا عدم موافقت وی با برگزاری این مصاحبه اعلام نشده است اما وکلای مدافع ترامپ با ابراز نگرانی در مورد تمایل و سابقه ترامپ در ادای اظهارات ضد ونقیض وهمچنین فراخوانده شدن 4 نفر برای ارایه توضیحات در رابطه با پرونده تحقیقات کمپین ترامپ و روسیه، از وی خواسته اند درخواست مولر مبنی بر برگزاری مصاحبه را رد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها