رژیم صهیونیستی درباره حوادث اخیر در مرز سوریه به شورای امنیت نامه نوشت

رژیم صهیونیستی درباره حوادث اخیر در مرز سوریه به شورای امنیت نامه نوشت
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 23:03

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد دو روز بعد از تجاوز جنگنده‌های این رژیم به خاک سوریه، درباره این حادثه به رئیس شورای امنیت نامه نوشت و اتهامات علیه ایران را تکرار کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه درباره حوادث اخیر در مرز سوریه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل نامه نوشت.

این نامه دو روز بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نوشته شده و در آن اتهامات قبلی علیه ایران و دولت سوریه تکرار شده است. 

پدافند هوایی ارتش سوریه روز شنبه (10 فوریه/21 بهمن) یک فروند جنگنده اف‌16 رژیم صهیونیستی را در نزدیکی «الجلیل» در جولان ساقط کرد. این اتفاق بعد از آن روی داد که رژیم اسرائیل به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بود. 

رژیم صهیونیستی اصرار دارد که تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است. در حالی‌که مقام‌های ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

«دانون» با متهم کردن ایران به ارسال پهپاد از پایگاهی در حمص شرقی به حریم هوایی فلسطین اشغالی، این اقدام ادعایی را «خطرناک و بی‌ثبات‌کننده» خوانده است. 

دیپلمات صهیونیست نوشته است: ««اسرائیل، دولت سوریه را بابت هر حمله‌ای که از سرزمین این کشور انجام شود مسئول می‌داند.»

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت خواسته اقدام ادعایی ایران را محکوم کند و از دولت سوریه بخواهد به «تمامی رفتارهای خشونت‌آمیزش پایان دهد.»

ادعاهای «دانون» در حالی مطرح شده که دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها