ادامه تنش ابوظبی و ریاض بر سر عدن

امارات شبه‎نظامیان تحت حمایت عربستان در جنوب یمن را تهدید کرد

امارات شبه‎نظامیان تحت حمایت عربستان در جنوب یمن را تهدید کرد
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 01:00

تنش و درگیری میان عربستان و امارات در جنوب یمن چند روز پس از آرامش شکننده در عدن، بار دیگر در پی دستگیر ۶۶ نفر از افسران بلندپایه گارد رئیس‌جمهور مستعفی یمن، بالا گرفته است.

العالم-یمن

اگرچه درگیری مسلحانه میان نیروهای اماراتی و سعودی در جنوب یمن کاهش پیدا کرده، اما تنش و کشمکش میان دو طرف همچنان وجود دارد.

منابع محلی یمن می‌گویند که نیروهای امنیتی استان «الضالع» واقع در جنوب یمن وابسته به دولت مستعفی یمن که تحت نظر عربستان قرار دارد، اخیرا 66 نفر از افسران بلندپایه گارد رئیس جمهور مستعفی یمن طرفدار علی عبدالله صالح را که زیر نظر امارات قرار دارند، دستگیر کردند.

«اکرم القداحی» مسئول اطلاع رسانی اداره امنیت «الضالع» یمن گفت: 66 نفر از افسران بلندپایه طرفدار علی عبدالله صالح [رئیس جمهور مستعفی یمن] در یکی از مراکز ایست و بازرسی استان ضالع هنگام تلاش برای ورود به عدن بازداشت شدند. القداحی ضمن تکذیب خبر منتشر شده درباره آزادی آنها اعلام کرد که این افراد همچنان در بازداشت به سر می برند.

از سوی دیگر، امارات تهدید کرد که در صورت عدم آزادی 66 افسر بلندپایه، پایگاه های عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی را هدف قرار می دهد.

منابع محلی جنوب یمن می گویند که نیروهای اماراتی در عدن و رئیس شورای انتقالی جنوب یمن خواستار آزادی این افراد شدند.

به گفته منابع ذکر شده، امارات تهدید کرد که در صورت عدم موافقت با آزادی افراد بازداشت شده، جنگندههای آن مجبور به حمله به مواضع عناصر طرفدار عبدربه منصور هادی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، 66 افسر بلندپایه گارد ریاست جمهوری یمن قصد عبور از استان ضالع به عدن را داشتند تا خود را به پادگان متعلق به «طارق صالح» برادر زاده علی عبدالله صالح برسانند.

شبکه الجزیره به نقل از منابع یمنی فاش کرد که طارق صالح در اردوگاه نیروهای اماراتی در شهرستان «البریقه» عدن مستقر است و این اردوگاه در واقع میزبان تعداد زیادی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری وابسته به علی عبدالله صالح با هدف تشکیل لشکر ویژه مبارزه با انصارالله است.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها