دو بازیکن تاثیرگذار استقلال برابر الریان

 دو بازیکن تاثیرگذار استقلال برابر الریان
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 07:56

پیشکسوت استقلال گفت: بازی با الریان برای استقلال مانند کار کردن با شمشیر دولبه است و هم می تواند بازی آسانی باشد و هم بسیار سخت.

العالم - ایران / ورزشی

تیم استقلال امشب از ساعت 18:40 باید در زمین الریان اولین مسابقه آسیایی اش در فصل 2018 را برگزار کند. رویارویی با تیم سوم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر که هم سومین خط حمله و هم سومین خط دفاع را در بین 12 تیم حاضر در جدول رده بندی در اختیار دارد قطعا برای استقلال آسان نخواهد بود.

شاهرخ بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره این مسابقه حرف زد و از احتمالات گفت. متن این پرسش و پاسخ را در ادامه از نظر می گذرانید:

استقلال برای دیدار با الریان کار سختی در پیش دارد؟

- نتایج این تیم در لیگ برتر شرایطی را بوجود آورده که نمی توان نظر قطعی درباره اش داد. استقلال در یک بازی با گلهای زیاد برنده می شود بعد در دو بازی مساوی می کند دوباره برنده می شود و به یکباره شکست می خورد. روند مشخصی را از استقلال ندیده ایم که نظر قطعی درباره ش بدهیم ولی در مجموع سیر نتایج این تیم نسبت به ابتدای فصل بهبود یافته است.

چرا این اتفاق رخ داده؟

- به دلیل سبک بازی اش است. استقلال بسیار منظم و با برنامه کار می کند و فقط در زدن ضربات آخر مشکل دارد. در یک دیدار توپ هایش به دروازه راه می یابد و در یک بازی نه! این برای تیمی که می خواهد نتیجه بگیرد بد است. با این همه دو بازیکن جدیدی که استقلال گرفته شاید بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

درباره بویان و مامه تیام چقدر شناخت دارید؟

- یکی از آنها که اصلا بازی نکرده و دیگری هم در دیدار آخر با سپیدرود چند دقیقه به میدان رفت و نمی شد توقع داشت کار خاصی بکند. با این همه بازیکن سنگالی(مامه تیام) تجربه بازی در سری A را در کارنامه اش دارد و قطعا می تواند به کمک استقلال بیاید. بویان هم که با تیم ملی مقدونیه بازی کرده است اما فکر می کنم مهمترین مهره استقلال جپاروف و دروازه بان استقلال هستند.

جپاروف مرد اول بازی با الریان است؟

- تیم الریان در جدول قطر سوم است ولی پرمهره ترین تیم این کشور محسوب می شود که بازیکنان گرانقیمتی دارد. با این همه هماهنگی و انسجامی که استقلال در خط میانی اش دارد را مرهون جپاروف است که تجربه مهمی از لیگ قهرمانان دارد و حتما می تواند در رویارویی با ستاره های قطری و خارجی تیم قطری کمک حال استقلال و جوانانش باشد.

مهمترین ویژگی استقلال در چه پستی است؟

- استقلال درون دروازه اش یک دروازه بان ششدانگ دارد که با انگیزه ایستادن درون چارچوب دروازه تیم ملی قطعا با همه وجود از دروازه استقلال محافظت خواهد کرد. حسینی در این بازی کار سختی روبروی مهاجمان و هافبک های خوب الریان دارد. تاباتا یکی از مؤثرترین هافبک های الریان است که شوتهای ناگهانی خوبی می زند. البته غیر از حسینی جپاروف هم می تواند مهره ای تأثیرگذار باشد و با مشغول کردن هافبک های حریف به خودش گلسازی کند.

خط دفاعی استقلال نقطه قوت این تیم نیست؟

- قطعا دفاع استقلال خوب است ولی الریان این را می داند و برای رسیدن به گل همه راهها را بررسی کرده است. اتفاقا فکر می کنم خط دفاع استقلال روز سختی را در پیش خواهد داشت.

روش پیروزی مقابل الریان چیست؟

- استقلال باید زود به گل برسد. قطعا الریان برای گلزنی در خانه از ابتدا به دروازه استقلال هجوم می آورد و شفر باید با استفاده از یکی دو مهره سرعتی اش در ترکیب از ضدحملات بهترین استفاده را ببرد و گل را بزند. با گلزنی استقلال حریف بیشتر جلو می آید و می توان به گل دوم هم دست یافت. خط هافبک و دفاع استقلال نیز با بودن بازیکنانی مانند امید ابراهیمی، روزبه چشمی، سید مجید حسینی و وریا غفوری می توانند با بازی تخریبی الریان را خسته کنند. در واقع این بازی مانند شمشیر دولبه است که اگر استقلال زود گل بخورد ممکن است بازی را واگذار کند و اگر زود گل بزند می تواند نتیجه را به سود خود تمام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها