نابودی کامل یک گروه تروریستی متشکل از 10 عنصر تکفیری در صحرای سینا

نابودی کامل یک گروه تروریستی متشکل از 10 عنصر تکفیری در صحرای سینا
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 09:31

تلويزيون مصر از انهدام يک شبکه تروريستي متشکل از ده تکفيري در صحراي سينا خبر داد.

العالم - مصر

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ ارتش مصر توانست است در عملیات صحرای سینا  یک گروه تروریستی متشکل از 10 عنصر تکفیری را به طور کامل نابود کند؛ در این عملیات 400 نفر نیز دستگیر شدند که شماری از آنها خارجی هستند.

پیش از این؛ ارتش مصر از هلاکت 28 تروریست و بازداشت 126 نفر دیگر در عملیات نظامی که از روز جمعه در سینا و مناطق دیگر شروع شده خبر داده بود.

گفتنی است؛ ارتش مصر صبح روز جمعه (20 بهمن) طرح جامع مقابله با عناصر تروریستی در تمامی نقاط استراتژیک را با هدف سیطره بر گذرگاه‌ها و پاکسازی مناطقی که تروریست‌ها در آن استقرار دارند آغاز کرد.

تلوزیون مصر اعلام کرد: سیسی از نزدیک عملیات نظامی را در مرکز و شمال سینا پی گیری می کند.

همزمان با عملیات گسترده ارتش مصر با نام  "سینا 2018" برای پاکسازی صحرای سینا از گروه های تروریستی، وزارت آموزش عالی این کشور دانشگاه‌های العریش و سینا را تا اطلاع بعدی تعطیل کرد.

از زمان روی کار آمدن السیسی در مصر (2014) این کشور با عملیات‌های تروریستی در شبه‌جزیره سینا مواجه است که بیشتر این عملیات‌ها را یک گروه موسوم به «ولایت سینا» شاخه داعش در این منطقه انجام می‌دهد و در اغلب موارد نیز نیروهای پلیس و ارتش مصر را هدف قرار می‌دهد که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها