گفت‌وگوی ترامپ با پوتین درباره سقوط هواپیمای روس و اوضاع شبه جزیره کره

گفت‌وگوی ترامپ با پوتین درباره سقوط هواپیمای روس و اوضاع شبه جزیره کره
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:28

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس ضمن ابراز همدردی بابت سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴8، درباره مذاکرات سازش و موضوع کره شمالی رایزنی کرد.

العالم - آمریکا - فلسطین اشغالی

 بنا بر اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین گفته که «اکنون زمان کار برای حصول به یک توافقنامه صلح پایدار» بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است.

سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف « An-148» خطوط هوایی «ساراتوف» روسیه که حامل 65 مسافر و 6 نفر از اعضای کادر پرواز بود، بهانه‌ای شد تا رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روس خود تماس تلفنی برقرار کند.

بنا بر اعلام رسانه‌ها و مقام‌های روسیه، تمامی 71 سرنشین این هواپیمای روس کشته شدند.

با گذشت یک روز از انتشار این خبر، کاخ سفید در بیانیه‌ای از تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور دونالد جی ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرد تا همدردی خودش را بابت سقوط هواپیمای آنتونوف An-148  ابراز کند. رئیس‌جمهور ترامپ گفت که آمریکا آماده کمک به مقام‌های روسیه در تحقیق‌شان(درباره سقوط این هواپیما) هستند».

طبق گفته کاخ سفید، رئیس‌جمهور روسیه در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود از دیدارش با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرد.

ساعاتی پس از این رایزنی تلفنی، ولادیمیر پوتین با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان که به روسیه سفر کرده، دیدار داشت.

ترامپ در گفت‌و‌گو با پوتین به او تصریح کرد که «اکنون زمان کار برای حصول به یک توافقنامه صلح پایدار(بین اسرائیل و فلسطینیان) است».

اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکرات سازش در حالی صورت گرفته که به دنبال اعلام به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دولت ترامپ، مقام‌های تشکیلات خودگردان از سرگیری مذاکرات سازش را رد کرده‌اند.

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره دیگر موضوعات هم تبادل نظر کردند.

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در این گفت‌و‌گو بر «اهمیت اتخاذ تدابیر و اقدامات بیشتر به منظور اطمینان یافتن از خلع سلاح اتمی کره شمالی» تاکید کرد.

تبادل نظر روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره کره شمالی، در حالی صورت گرفته که به دنبال حضور هیات عالی رتبه اعزامی کره شمالی به مسابقات المپیک «پیونگ چانگ» به میزبانی کره جنوبی، تحولات مثبتی در روابط دو کُره صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها