آیین تودیع و بدرقه پیکر دریانوردان سانچی در شانگهای برگزار شد

آیین تودیع و بدرقه پیکر دریانوردان سانچی در شانگهای برگزار شد
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:38

آیین تودیع و بدرقه پیکر سه تن از دریانوردان نفتکش سانچی ظهر امروز سه شنبه در شانگهای برگزار شد.

العالم - ایران

در این آیین که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، نماینده شرکت ملی نفتکش ایران، برخی مقامات شانگهای و ایرانیان مقیم برگزار شد با پیکر چند تن از دریانوردان سانچی به نام های 'میلاد آروی'، 'مجید نقیان' و 'محمد کاووسی تکاب' وداع شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: 8 شبانه روز چشم های ما بر مانیتورهای اتاق مدیریت بحران شانگهای با امید اینکه هر لحظه به روی عرشه آمدن عزیزانمان را ببینیم خیره بود اما امروز با قلبی اندوهناک پیکرهای سه تن از این عزیزان را راهی تهران می کنیم.

علیرضا ایروش با تسلیت این حادثه به خانواده های این عزیزان و همچنین ملت بزرگ ایران گفت: این حادثه را به خانواده های عزیزان بنگلادشی هم تسلیت می گویم.
وی افزود: تاسف عمیق تر و طلب صبر عظیم تر ما برای خانواده هایی است که چشم به راه عزیزانشان مانده اند.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.


با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند و تیم امداد و نجات 4 نفره چین توانست در مدت نیم ساعت ورود به کشتی، دو پیکر و همچنین جعبه سیاه کشتی را پیدا کنند.

پیشتر نیز تیم امداد و نجات دریایی چین، پیکر یک دریانورد دیگر ایرانی را در چهار مایلی نفتکش سانچی پیدا کرده بود.
در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها