استقبال رسانه های هند از سفر رییس جمهوری ایران به این کشور

استقبال رسانه های هند از سفر رییس جمهوری ایران به این کشور
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 21:52

رسانه های محلی هند روز سه شنبه با اشاره به سفر هفته جاری حسن روحانی رییس جمهوری ایران به این کشور نوشتند؛ هند برای وی فرش قرمز خواهد گسترد.

العالم-هند

به نقل از رسانه های هند در روز سه شنبه، روزنامه بیزینس لاین نوشت: هند در این هفته آماده استقبال از رییس جمهور هند می شود. انتظار می رود سفر حسن روحانی به هند به گسترش روابط در حال رشد دو کشور کمک کند. 

شبکه خبری 'زی نیوز' در وبگاه خود به برنامه سفر رییس جمهور ایران پرداخت و نوشت: حسن روحانی عصر روز پنجشنبه وارد حیدرآباد خواهد شد و در برنامه های مختلف حضور خواهد داشت. روز جمعه وی در مسجد تاریخی 'مکه مسجد' در نماز جمعه شرکت خواهد کرد و پس از آن با علمای شیعه و سنی حیدرآباد دیدار خواهد نمود. 

ایران و حیدرآباد دارای روابط تاریخی هستند. نزدیک به یک هزار مهاجر ایرانی از سالهای گذشته در این شهر زندگی می کردند. 

روزنامه فیناشیال اکسپرس نیز نوشت: انتظار می رود سفر روحانی فرصتی به دو کشور بدهد تا جدید ترین تحولات منطقه را بررسی کرده و روابط اقتصادی خود از جمله پروژه بندر چابهار را گسترش دهند. 

این روزنامه افزود: همچنین احتمال می رود هند مساله حمایت پاکستان از تروریسم علیه هند و افغانستان را نیز با طرف ایرانی مطرح کند. 
روحانی در طول سفر سه روزه خود با نارندرا مودی نخست وزیر و سایر مقامات ارشد هند دیدار خواهد کرد. 

شبکه خبری ان دی تی وی نوشت: مسأله واردات نفت هند از ایران در طول دیدار حسن روحانی رییس جمهور ایران با مودی مطرح خواهد شد. 

ایران همچنان سومین کشور صادر کننده نفت به هند است. 

روزنامه اکونومیک تایمز با منعکس کردن سفر حسن روحانی نوشت: فرش قرمز در انتظار رییس جمهور ایران است چون این سفر به روابط دو کشور در بخش های اقتصادی، میدان گازی فرزاد ب، واردات نفت، بندر چابهار و همچنین امنیتی کمک خواهد کرد

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها