بی بی سی: تهدید داعش همچنان در عراق وجود دارد

بی بی سی: تهدید داعش همچنان در عراق وجود دارد
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 00:16

کارشناس امور نظامی عراقی گفت: همچنان تهدیدات داعش در عراق وجود دارد.

العالم - عراق

عبدالکریم خلف در گفتگو با بی بی سی عربی، این شبکه از بغداد در پاسخ به این پرسش که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است پیروزی نظامی علیه داعش به معنای نابودی کامل این گروه نیست، ارزیابی شما از این سخن چیست، گفت: این سخن همان رویکرد آمریکا بوده است که باعث درگیری میان روسیه و آمریکا در اراضی سوریه شده ولی این وضع در عراق متفاوت است. همه این موضوع را به رسمیت شناخته اند که داعش به صورت نظامی شکست خورده و دولت عراق وارد موضوعات امنیتی شده است و بازرسی های امنیتی برای پیدا کردن عناصر باقی مانده داعش ادامه دارد. تلاش های امنیتی به معنای جنگ نیست. دولت عراق با چالش های فکری داعش روبرو است که به دنبال حل آن در برخی از مناطق است.

خلف در پاسخ به این پرسش که  عملیات نظامی عراق نزدیک مرزهای این کشور با عربستان سعودی و اردن در جریان است، آیا این نگرانی وجود دارد در صورتی که عناصر داعش رها شوند، این گروه بتواند خود را احیا کند، گفت: چنین عملیات نظامی وجود ندارد. در عملیات نظامی از یگان توپخانه و نیروی هوایی استفاده می شود ولی عملیات موجود در این مناطق  به صورت امنیتی و تلاش برای بازداشت عناصر داعش بر اساس گزارش های اطلاعاتی است. تا کنون هیچ درگیری در این مناطق رخ نداده است و نیروهای امنیتی عراق زیرساخت داعش را نابود می کنند. این عملیات امنیتی در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نابود کردن افکار افراطی داعش، یک هدف واقع گرایانه است، گفت: عراق  مهم ترین کشوری بود که در آن از افکار داعش حمایت شد. شصت  و پنج درصد از فعالیت های داعش در اراضی عراق  بود. اراضی تحت اشغال داعش به وسعت کشور انگلیس رسید که بیش از دویست هزار کیلومتر مربع است. همچنان خطر حمایت از داعش  و افکار این گروه در عراق وجود دارد. سازمان های امنیتی و اطلاعاتی این کشور برای مقابله با این وضع ماموریت مهمی دارند. کمک های بین المللی به عراق  به ویژه کمک کشورهای عرب خلیج فارس از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها