فری بیکن گزارش داد؛

آمریکا به دنبال معرفی شبکه الجزیره قطر به عنوان عامل بیگانه

آمریکا به دنبال معرفی شبکه الجزیره قطر به عنوان عامل بیگانه
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 10:01

پایگاه آمریکایی از تلاش برخی نمایندگان آمریکایی برای معرفی شبکه الجزیره قطر به عنوان عامل بیگانه، به خاطر ساخت یک مستند درباره نفوذ یهودیان آمریکا بر دولت این کشور، خبر داد.

العالم-آمریکا

پایگاه خبری فری بیکن از عملیات جاسوسی شبکه الجزیره قطر در آمریکا علیه گروههای حامی اسرائیل و افراد یهودی خبر داد. 

چندین منبع خبری به فری بیکن گفته‌اند که نمایندگان کنکره در تلاش هستند در این راستا شبکه الجزیره را به عنوان یک عامل مورد حمایت نیروی خارجی معرفی کنند.

این گزارش مدعی است که شبکه الجزیره اخیرا یک عملیات جاسوسی یک ماهه را علیه مقامات سازمانهای حامی اسرائیل تحت عنوان ساخت یک مستند درباره نفوذ جامعه یهودیان بر دولت آمریکا انجام داده است.

براساس این گزارش، این تلاشها برخی از نمایندگان کنگره از جمله جاش گاتمیر را بر آن داشته است تا طی نامه ای به همکاران خود شبکه الجزیره را تحت قانون ثبت عوامل بیگانه(FARA)به عنوان عامل خارجی معرفی کنند.

یک منبع آشنا به موضوع گفته است که اقدامات محرمانه اخیر شبکه الجزیره علیه جامعه یهودیان آمریکا این تلاشهای کنگره امریکا را برای بررسی موضوع تشدید کرده است.

آنها معتقدند که شبکه الجزیره با پرداخت پول و ساخت این مستند به دنبال نفوذ بر روی عوامل این سازمانها و همچنین پیشبرد جنبش تحریم اسرائیل است. 

این اقدامات شبکه الجزیره به معنای عملیات جاسوسی خارجی علیه شهروندان آمریکایی در خاک این کشور تلقی شده و اکنون به موضوعی برای معرفی کردن این شبکه به عنوان عامل جاسوسی خارجی تبدیل شده است.

براساس این گزارش، نمایندگان آمریکایی پیش از این چنین اقدام مشابهی را علیه شبکه راشا تودی روسیه انجام داده‌اند.

براساس این گزارش، شبکه راشاتودی روسیه در آمریکا به درخواست وزارت دادگستری این کشور و به موجب قانون ثبت عوامل بیگانه، رسما به عنوان عامل بیگانه در آمریکا اعلام شد.

دولت آمریکا رسانه های روسی به ویژه راشاتودی و اسپوتنیک را متهم کرده است در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا تلاش کرده اند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند و روند انتخابات را تغییر دهند اما مسکو این اتهامات را رد کرده و مقامات آمریکا را به بدرفتاری با رسانه های روسی متهم کرده است.

در پاسخ به این اقدام آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که به دستگاه قضایی این کشور اجازه داد برخی رسانه ها را تحت عنوان عامل بیگانه  طبقه بندی کند.

رادیو صدای آمریکا و رادیو آزاد اروپا که توسط کنگره آمریکا تامین مالی می شوند به همراه هفت رسانه دیگر وابسته به دو رادیو ذکرشده، از طرف وزارت دادگستری روسیه به عنوان رسانه هایی که  کار یک عامل بیگانه را انجام می دهند معرفی شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها