تداوم اعتراض مردم اردن به گرانی

تداوم اعتراض مردم اردن  به گرانی
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 14:41

ساکنان استان البلقاء اردن دیشب نیز در اعتراض به گرانی در میدان العین واقع در شهر السلط تجمع کرده و سیاست‌های دولت برای افزایش قیمت کالاها و مالیات را محکوم کردند.

العالم-اردن

اردنی‌ها با تجمع در میدان العین در شهر السلط، شعارهایی در اعتراض به افزایش قیمت کالاهای اساسی، حذف یارانه نان و افزایش مالیات‌ها سر داده و از دولت خواستند تا از این تصمیمات خود صرف‌نظر کند.

طبق گزارش وبگاه «الاردن ۲۴»، معترضان اردنی همچنین برکناری دولت «هانی الملقی» و انحلال پارلمان و نیز مجازات مفسدان را خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان اردنی از اظهارات الملقی درباره اینکه «دولت با افزایش قیمت‌ کالاها توانسته بالا رفتن حجم بدهی‌های اردن را مهار کند»، انتقاد کرده و گفتند که دولت از جیب مردم و روزی خانواده‌ها مشکلات اقتصادی را حل کرده بدون آنکه راه‌حل ابتکاری ارائه کند.

معترضان همچنین از عدم اتخاذ تصمیمات دولت درباره کاهش نرخ بیکاری انتقاد کردند.

الملقی دو روز پیش از تصمیمات اقتصادی دولت دفاع کرد و گفت که این تصمیمات برای حمایت از کشور و شهروندان اتخاذ شده و اگر این تصمیمات اتخاذ نمی‌شد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی به ۱۰۰ درصد می‌رسد و این یعنی ورشکستگی.

الملقی افزود که ما مشکلات اقتصادی و سختی‌های شهروندان را درک می‌کنیم اما مصلحت کشور را فدای دستیابی به محبوبیت مردمی نخواهم کرد.

از سوی دیگر «عاطف الطراونه» رئیس مجلس نمایندگان اردن اعلام کرد که بررسی سلب اعتماد از دولت هانی الملقی در دستور کار مجلس قرار گرفته و در جلسه روز یکشنبه آینده مطرح خواهد شد.

اردن به خصوص در پی خلف وعده عربستان و امارات برای کمک مالی به این کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی رنج می‌برد.

 

فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها