رئیس‌جمهور در دیدار نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدرآباد:

پیام ملت ایران، دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هند است / خواهان حل مشکلات یمن و افغانستان با همکاری هند هستیم

پیام ملت ایران، دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هند است / خواهان حل مشکلات یمن و افغانستان با همکاری هند هستیم
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 19:07

رئیس‌جمهور، پیام ملت ایران را پیام دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هندوستان دانست و با تاکید بر اینکه ما خواهان روابط صمیمانه‌تر و نزدیکتر دو ملت بزرگ ایران و هندوستان در تمامی زمینه‌ها هستیم، اظهار داشت: ایران و هندوستان پیوند تاریخی و فرهنگی، فرای روابط سیاسی و اقتصادی دارند و این ریشه تاریخی و فرهنگی دو ملت، یکی است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدر آباد، با بیان اینکه مسلمانان با هم برادرند و اسلام برای سعادت همه انسانها است، تصریح کرد: ادیان برای استقرار خوبی‌ها و حذف مفاسد آمده‌اند و مسلمانان در این زمینه وظیفه دینی دارند.

رئیس جمهوری افزود: راه حل مشکلات منطقه سیاسی است و نه نظامی . ریشه جنگ به ظلم باز می گردد و با دفاع ملت های مظلوم از حقوق خود آغاز می گردد ؛ می خواهیم که بین ما و کشورهای اسلامی منطقه و ملت های آنها شکافی باشد، در طول سالهای گذشته در کنار ملت های منطقه بوده ایم و تلاش کرده ایم که از جنگ ها جلوگیری کنیم. 

روحانی با اشاره به نقش غرب در ایجاد شکاف بین مسلمانان گفت: آنها گروههایی را به نام اسلام و جهاد تحت عنوان تکفیری ها تحریک و تشویق کرد جهان غرب ما را به یکدیگر و اختلافاتی که بین ما ایجاد کرد، مشغول کرد؛ مسلمانان راهی جز وحدت و تقویت تلاش های خود پیش رو ندارند. 

رئیس جمهوری پیرامون وابستگی منطقه به غرب افزود: کشورهای صنعتی برای کسب مواد خام و فروش تولیدات خود رابطه ای ناعادلانه و غیرمنصفانه را با ملت های دیگر ایجاد کرده اند. 

وی تصریح کرد: اگر به مظلومی که از ما یاری می طلبد، کمک نکنیم، مسلمان نخواهیم بود، اسلام می تواند امروز زندگی بشریت را به خوبی متحول کند، اسلام دین خشونت نیست بلکه دین محبت و صلح است 

روحانی در جمع شماری از علمای دینی حیدرآباد و جنوب هند اظهار داشت: خواهان روابطی گرم و نزدیکتر بین ملت های ایران و هند در سطوح مختلف هستیم، ایران و هند روابطی تاریخی و فرهنگی دارند که فراتر از روابط اقتصادی و سیاسی است، می خواهیم با همکاری هند مشکلات یمن و افغانستان را حل کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: امروز در مرحله ای حساس به سرمی بریم که باید به مقتضیات زمان خود آگاه و هوشیار باشیم، علمای امت اسلامی و نخبگان امروز مسئولیت بزرگی دارند 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها