همزمان با تشدید تنش‌های آمریکا و ترکیه درباره عفرین

دیدار اردوغان و تیلرسون در آنکارا و گفت‎وگوی دو طرف درباره مسایل منطقه

دیدار اردوغان و تیلرسون در آنکارا و گفت‎وگوی دو طرف درباره مسایل منطقه
جمعه 27 بهمن 1396 - 00:58

وزیر خارجه آمریکا که اکنون در ترکیه به سر می برد، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در آنکارا دیدار و درباره تحولات عراق، سوریه و منطقه رایزنی کردند.

العالم-ترکیه

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده، با رئیس‌جمهور ترکیه به مدت سه ساعت و نیم دیدار پشت درهای بسته دیدار کرد؛ دیداری که طبق گزارش‌ها، «مثبت» بوده است.

در حالی که تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا بر سر مسائلی از قبیل روابط واشنگتن با کردهای سوری ادامه دارد، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در آنکارا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.

 وزیر خارجه آمریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای خاورمیانه، از لبنان وارد ترکیه شده بود، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

دیدار «رکس تیلرسون» با «رجب طیب اردوغان» در بحبوحه تنش‌های اخیر در روابط آمریکا و ترکیه بر سر مسائلی از قبیل روابط واشنگتن با کُردهای سوری انجام گرفت.

تنش‌ها بین دو کشور به ویژه با آغاز عملیات ترکیه در «عفرین» سوریه به منظور بیرون راندن کُردهای سوری و تهدید آنکارا برای حمله به «منبج» وارد مرحله جدیدی شد تا جایی که مقام‌های ترکیه بارها از آمریکا خواستند که نیروهای خود را از منبج خارج کنند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، دیدار دوجانبه و پشت درهای بسته تیلرسون با اردوغان پس از سه ساعت و نیم پایان یافت.

منابع وابسته به ریاست جمهوری ترکیه به رسانه‌های این کشور گفتند که این دیدار، «دیداری مثبت و مفید» بود.

بنا بر اعلام این منابع، در دیدار اردوغان با تیلرسون، «اولویت‌ها و انتظارات ترکیه به روشنی(به طرف آمریکایی) انتقال داده شد».

پربیننده ترین خبرها