كارشناس روس: ارتش سوريه باید در عفرين مستقر شود

كارشناس روس: ارتش سوريه باید در عفرين مستقر شود
شنبه 28 بهمن 1396 - 01:08

دیپلمات سابق روس گفت: باید نیروهای ارتش سوریه در عفرین مستقر شوند.

 

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، ویچسلاو ماتازوف در گفتگو با این شبکه از مسکو درباره گفتگوهای رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با مقامات ترکیه ای در خصوص اوضاع سوریه و در پاسخ به این پرسش که که ارزیابی شما از پیشنهاد ترکیه برای استقرار نیروهای ترکیه و آمریکا در منبج چیست، گفت: برای روسیه روشن شده است که ترکیه و آمریکا در حال تجزیه سوریه هستند. چرا باید ترکیه و آمریکا درباره سرنوشت منبج به عنوان یک شهر سوری گفتگو کنند. این طرف ها این گفتگوها را به بهانه مبارزه با داعش می دانند. آیا عناصر داعش و جبهه النصره در داعش حضور ندارند. هیچ تروریستی در منبج حضور ندارد.

دیپلمات روس تاکید کرد: استقرار نیروهای ترکیه و آمریکا در منبج، اقدامی غیر قانونی است. گزارش های منابع روسی به این مسئله اشاره دارد که آمریکا بیست و شش پایگاه نظامی در شرق فرات در سوریه دارد و در این منطقه نیز عناصر داعش حضور ندارند و کردها با ارتش آمریکا در این منطقه با یکدیگر همکاری می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که ترکیه فعالیت کردها را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند، ترکیه بر این مسئله تاکید دارد که عملیات نظامی این کشور در سوریه برای حمایت از امنیتی ملی سوریه و متفاوت با مداخله نظامی روسیه در سوریه است، گفت: ترکیه نگرانی هایی درباره تروریست ها دارد ولی باید ترکیه روابط خوبی با دولت سوریه داشته باشد و تضمین کند که از مرزهای خود با سوریه حفاظت می کند. سوریه نیز آماده است مانع از فعالیت هر گروه داعشی و جبهه النصره در سوریه شود. گروه هایی که ممکن است امنیت ملی ترکیه را تهدید کنند.

ماتازوف ادامه داد: امروز مذاکراتی درباره عفرین در جریان است. کردهای عفرین خواهان حضور نیروهای ارتش سوریه در این شهر شده اند تا از حملات ارتش در امان باشند. ارتش سوریه آماده است در عفرین در برابر حملات ارتش ترکیه دفاع کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید آمریکا به دلیل روابط خود با ترکیه به حمایت از گروه نیروهای سوریه دموکراتیک پایان بدهد، گفت: آمریکا هیچ گزینه دیگری ندارد. باید مشخص شود این منطقه در اختیار چه طرفی قرار خواهد گرفت. اگر این منطقه در اختیار ترکیه قرار گیرد، این کشور کردها را کشتار خواهد کرد. تنها راه این است که این منطقه در اختیار دولت قانونی سوریه قرار گیرد. آمریکایی ها تا این لحظه بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور قانونی سوریه به رسمیت نشناخته اند. این وضع برای ترکیه نیز صادق است. باید ترکیه دولت سوریه به رسمیت بشناسد و آمریکا نیز از اراضی اشغالی خود در سوریه عقب نشینی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها