شرایط پیش فروش سکه جذاب شد/ دور جدید پیش فروش از امروز

شرایط پیش فروش سکه جذاب شد/ دور جدید پیش فروش از امروز
شنبه 28 بهمن 1396 - 11:35

طبق اعلام بانک مرکزی متقاضیان خرید سکه در طرح پیش فروش از امروز (شنبه) می توانند برای خرید سکه های یک میلیون و ۴۰۰ هزار و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی اقدام کنند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به دنبال نوسان بازار ارز و ارائه بسته سیاستی بانک مرکزی به منظور کنترل بازار، شرایط ویژه‌ای برای پیش فروش سکه تعیین شده است. براین اساس قیمت قطعی شده و خریدار می تواند از سود و بازده بالاتری در قیاس با شرایط قبلی برخوردار شود.

بعد از این‌که نوسان بازار ارز طی هفته‌های اخیر شدت گرفت و قیمت‌ها روند صعودی طی کرد، بانک مرکزی یکی از راهکارهای خود را برای جذب نقدینگی در بازار پیش فروش سکه انتخاب کرد؛ به طوری که از حدود ۱۰ روز پیش پیش فروش سکه را آغاز کرد ولی شرایط به گونه‌ای بود که آمارها نشان از استقبال چندانی نداشت، چرا که قیمت‌ها قطعی نبود و نمی‌توانست بازده مناسبی برای خریدار داشته باشد.

اما اکنون بانک مرکزی بسته جدیدی با سه سیاست به منظور کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده که از امروز (شنبه ۲۸ بهمن‌ماه) اجرایی شده است. یکی از سیاست‌های تعیین شده پیش فروش سکه تحت شرایطی خاص است که متفاوت از روال پیش فروش قبلی انجام می‌شود.
در شرایط جدید متقاضیان می‌توانند سکه را براساس قیمت قطعی پیش خرید کنند؛ به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای سررسید شش ماهه و همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای سررسید یک ساله خواهد بود.

در این حالت در زمان سررسید هرچه اختلاف بین قیمت بازار و نرخ‌های کنونی  باشد، سود خریدار است. اکنون با توجه به اینکه قیمت سکه بالای یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان است خریدار از هم اکنون حداقل ٣٠٠ هزار تومان سود می‌برد و این در حالی است که پیش بینی ها نشان از رشد قیمت سکه تا سال آینده بیش از نرخ های موجود دارد؛ بنابراین سودی بالاتر از آنچه که در شرایط قبلی برای پیش فروش تعیین شده بود می تواند  نصیب خریدار شود.
بانک مرکزی از امروز پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی به قیمت 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با قیمت 13 میلیون ریال را از طریق شعب منتخب بانک ملی به اجرا گذاشته است.

متقاضیان خرید سکه در طرح پیش فروش می توانند به شعب منتخب بانک ملی مراجعه و نسبت به پیش خرید اقدام کنند. تمام افراد 18 سال به بالا می توانند با در دست داشتن کارت ملی به شعب منتخب پیش فروش سکه مراجعه کنند البته داشتن حساب در بانک ملی از دیگر شرایط این پیش خرید است. هر مشتری باید قبل از مراجعه به شعبه به تعدادی که قصد خرید سکه دارد، پول به حساب خود نزد بانک ملی ایران واریز و سپس به شعب منتخب مراجعه و نسبت به پیش خرید سکه اقدام کند.

 مشتریان در بدو ورود به شعب منتخب بانک ملی می توانند فرم های مربوط به پیش خرید را از باجه های خدمت الکترونیک دریافت کرده و سپس در صف انتظار باجه در نظر گرفته شده برای این موضوع منتظر بمانند.

براساس این طرح سکه های تمام بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی(ره) که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به متقاضیان فروخته خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها