اردوغان: ارتش ترکیه 300 کیلومترمربع در «عفرین» سوریه پیشروی کرده است

اردوغان: ارتش ترکیه 300 کیلومترمربع در «عفرین» سوریه پیشروی کرده است
شنبه 28 بهمن 1396 - 15:43

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید ارتش کشورش در حین عملیات شاخه زیتون در منطقه «عفرین» سوریه، حدود ۳۰۰ کیلومترمربع پیشروی کرده است.

العالم _ ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد که ارتش ترکیه در حین عملیات «شاخه زیتون»، حدود 300 کیلومتر مربع پیشروی کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه، روز شنبه (امروز) در آستانه کنگره استانی حزب حاکم «عدالت و توسعه» در میان میان جمع زیادی در استان مرکزی «افیون قره‌حصار» ترکیه همچنین گفت که عملیات ارتش ترکیه در شمال غربی سوریه با گذشت هر روز به پیروزی نزدیک‌تر می‌شود.

اردوغان با تأکید بر هدف بازگرداندن ایمن 3 میلیون آواره سوری که هم‌اکنون در ترکیه به سرمی برند، گفت که ارتش ترکیه 300 کیلومتر مربع در حین عملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه پیشروی کرده است.

وی همچنین در خصوص عملیات ارتش ترکیه در سوریه تأکید کرد که تا زمان بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری به خانه‌هایشان، به مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه می‌دهند.

بنا به گفته ستاد کل ترکیه، عملیات شاخه زیتون برای برقراری امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و منطقه و حفاظت از سوری‌ها در مقابل سرکوبگری‌ها و ظلم تروریست‌ها انجام گرفته است.

اردوغان درباره اختلاف‌نظر با کشورهای دیگر توضیح داد:‌«ما در برخی موارد با ایران و روسیه و آمریکا اختلاف‌نظر داریم اما به واسطه گفت‌وگو، بسیاری از مشکلات موجود در روابط با کشورهای مختلف را حل کردیم اما هنگامی هیچ پاسخی از سوی طرف‌ها دریافت نکنیم، بهای آن بسیار سنگین است».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «ما فراموش نمی‌کنیم که در مسیری که در حال پیمودن هستیم، چه کسانی کنار ما بودند و چه کسانی مقابل ما ایستادند».

اردوغان در سخنرانی خود درباره تلفات عملیات شاخه زیتون در سوریه گفت که در حین این عملیات 30 نفر از ارتش ترکیه و 60 نفر از اعضای ارتش آزاد سوریه کشته شدند.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 16 ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

روز شنبه 20 ژانویه 2018 (30 دی ماه 96)، ترکیه روستاهای اطراف شهر عفرین در 60 کیلومتری شمال غرب حلب را گلوله باران کرد و همان روز ستاد مشترک ارتش ترکیه ساعت 17، رسما از آغاز عملیات به نام «شاخه زیتون» خبر داد و گفت که هدف این عملیات، برقراری امنیت در مرز و منطقه و نابود کردن تروریست‌های پ.ک.ک است.

دمشق نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اقدام نظامی ترکیه و نقض حریم سوریه را محکوم کرده و به آنکارا هشدار داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها