دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ؛

لاوروف: دامن زدن به اختلافات در خاورمیانه عواقب خطرناکی دارد/ هر اتهامی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا «یاوه گویی» است

لاوروف: دامن زدن به اختلافات در خاورمیانه عواقب خطرناکی دارد/ هر اتهامی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا «یاوه گویی» است
شنبه 28 بهمن 1396 - 16:26

وزیر امور خارجه روسیه در مونیخ تأکید کرد، رویکرد قرار دادن غرب مقابل روسیه و یا ایران در خاورمیانه خطرناک است و دامن زدن به اختلافات در این منطقه عواقب شدیدی به دنبال خواهد داشت.

الhttp://fa.alalam.irعالم _ اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه تأکید کرد، روسیه آماده شراکت و همکاری با اتحادیه اروپا و آمریکا بر اساس احترام متقابل است.

بنا بر گزارش شبکه «دویچه‌وله»، لاوروف در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد: «ما خواستار اتحادیه‌ اروپایی قدرتمند هستیم که نقشی موثر در حل مسائل بین‌المللی ایفا کند. بر همین اساس آماده‌ایم تا با این اتحادیه و حتی آمریکا بر اساس احترام متقابل همکاری کنیم».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنرانی، در جلسه پرسش و پاسخ حاضر شد که در آنجا یکی از خبرنگاران از وی درباره اقدام آمریکا در ارتباط با اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 پرسید.

لاوروف در پاسخ گفت، «یک سری از مقامات آمریکایی مدام اتهاماتی را در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور مطرح می‌کنند، اما تا زمانی که اسناد واقعی را نبینیم، هر اتهامی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا «یاوه گویی» است»

وی در ادامه درباره برقراری امنیت در منطقه خاورمیانه که پر از تنش‌های گوناگون است، تأکید کرد: «تمام کشورهای خاورمیانه از مصر گرفته تا عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران منافع مشروعی در منطقه دارند. اینکه غرب را مقابل روسیه قرار دهیم و یا غرب را مقابل ایران و یا حتی ترکیه قرار دهیم و به اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها دامن بزنیم، رویکرد بسیار خطرناکی است.»

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه تأکید کرد: «مسکو بر این باور است که تمایل به همکاری میان روسیه، چین، اروپا و آمریکا برای حمایت از ساختاری امنیتی در خاورمیانه بسیار زیاد است. این ساختاری است که از خارج از منطقه می‌تواند بر بازیگران اصلی منطقه‌ای اثرگذار باشد . اگر سران اتحادیه عرب را نیز به این جمع بیافزاییم، می‌توانیم یک نوع مکانیسم خارجی را شکل می‌دهیم که می‌تواند بر اوضاع منطقه اثرگذار باشد...ما آماده‌ایم تا هر زمان که لازم باشد در این طرح نقش خود را ایفا کنیم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها